خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

نمایندگان مجلس ابزار دست سودجویان نشوند

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز می‌گوید: طراحان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانسته و نادانسته سنگ منافع سوداگران عافیت طلب را به سینه می‌کوبند.

به گزارش ایلنا، کریم صادق‌زاده گفت: در شرایطی که رکود اقتصادی پابرجا مانده است و تیم اقتصادی دولت نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند، مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عملکرد صحیح خود باعث حفظ ثبات اجتماعی در کشور شده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بافت جمعیتی کشور  را کارگران شاغل و بازنشسته بیمه شده سازمان تامین اجتماعی تشکیل می‌دهند؛ گفت: در وضعیت کنونی تیم مدیریتی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توانسته‌است استمرار  عملکرد  صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی را تضمین کند و از این بابت می‌توان گفت که این  یکی از بزرگترین و مهمترین دستاورد‌های دولت یازدهم بوده‌است .

این فعال صنفی کارگری بابیان اینکه جامعه مزدبگیران و به ویژه کارگران شاغل و بازنشسته به وکلای عافیت طلب اجازه نمی‌دهند تا در راه تامین منافع مال‌اندوزان از ابرازهای قانونی خود سوء استفاده کنند، افزود: دستاوردهای سه سال گذشته مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم‌ترین بخش کارنامه دولت یازدهم است.

وی افزود: در وضعیتی هستیم که از یکسو هنوز تبعات منفی ناشی از تخلفات مالی و اداری دولت گذشته بر تمامی شئون اقتصادی، اجتماعی سنگینی می‌کند و از سوی دیگر هر از چندگاهی می‌شنویم که گروه‌های صاحب قدرت درصدد دست‌اندازی به اموال سازمان در قالب جداسازی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و ادغام صندوق‌های درمانی در یکدیگر هستند.

صادق‌زاده افزود: در چنین موقعیتی قطعا فشار سنگینی متوجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است چرا که از یکسو در وضعیت نامناسب اقتصادی کنونی باید هم در بازار کار و سرمایه تعادل را میان  کارگر و کارفرما برقرار کند و از سوی مقابل، امکان استمرار فعالیت صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی مختلف را با پیگیری مطالبات معوقه آن‌ها تضمین کند.

این فعال صنفی کارگری بابیان اینکه ماجرای فیش‌های حقوقی به ابزاری برای گل آلود کردن آب تبدیل شده است؛ به نمایندگان مجلس هشدار داد: عده‌ای فرصت طلب قصد سوء  استفاده از این موقعیت را دارند و ظاهرا برای نیل به این خواسته حاضرند از هر موقعیتی استفاده ابزاری کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی جامعه کارگری هوشیارانه برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد که عده‌ای سودجو به نام مصالح عمومی، منافع بیمه شدگان تامین اجتماعی را زیر سوال ببرند.

کد خبر : ۳۹۰۵۷۶