خبرگزاری کار ایران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

فیش‌های نجومی حاصل تعطیلی سازمان برنامه و بودجه بود/ بین دولت مفسد و فسادستیز تفاوت وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۴۲۵

وزیر کار ، تعاون و رفاه‌اجتماعی تاکید کرد فیش‌های نجومی ثابت کرد تعطیلی سازمان برنامه در دولت قبل به چه دلیلی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در گردهمایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و نهادهای اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: من با تبریز و آذربایجان همبستگی زیادی دارم و افتخار می‌کنم تابوت بسیاری از شهدای این منطقه را بر دوش خود حمل می‌کردم.

وی ادامه داد: وزارت کار اهمیت اقتصادی تبریز را به خوبی می‌داند و کنار این اهمیت، تبریز وصف‌ناپذیر است. این شهر همواره اهمیت سیاسی دارد و دارای مردمان بزرگی بوده که امیدواریم در این دولت حق مردم آذربایجان را ادا کنیم و غفلت‌های دولت گذشته را جبران خواهیم کرد.

ربیعی همچنین متذکر شد: تبریز از بزرگ‌ترین منابع نیروی انسانی برای کشور محسوب می‌شود که خوشبختانه در دوره‌های گذشته جهش بسیاری خوبی در این مورد داشته است. ما اعتقاد داریم که بحران اقتصادی کشور را با کنار هم بودن می‌توانیم حل کنیم.

وزیر کار افزود: در دولت گذشته میلیاردها دلار هزینه شد که دستاوردهای آن کارخانه‌هایی بود که بدون کارشناسی تعطیل شد که امروز بزرگ‌ترین زیان‌های اقتصادی را برای کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید سعی می‌کند یک ریال هزینه اضافی نداشته باشد و نکند تا میراث خرابی‌ها برای دولت آینده باشیم.

ربیعی همچنین تصریح کرد:‌ در بحث هدفمندی یارانه‌ها دولت گذشته سیستمی را تصویب کرد که در یک جیب مردم 40 هزار تومان یارانه واریز کرد و در جیب دیگر آنها 80 هزار تومان هزینه اضافه گذاشت.

وی متذکر شد: امسال به لطف حمایت مردم تورم را کنترل خواهیم کرد و معتقدیم باید واحدهای مشکل‌دار را مدیریت کنیم. سال 94 با این مدیریت‌ها بود که توانستیم از بیش از حدود 250 هزار ریزش نیروی کار جلوگیری کنیم.

ربیعی درباره مزد کارگران هم گفت: سیستم ترمیم مزد کارگران را امسال نیز ادامه خواهیم داد تا به مرور زمان تا پایان سال به رقم قابل‌توجهی برسد و این امر در امور بازنشستگان نیز ادامه خواهد یافت.

وزیر کار خاطرنشان کرد: بنده همچنین در قبال خانواده عضو آینده‌سازان احساس مسئولیت می‌کنم و خود را جزو دوستان و اجزای خانواده آنها می‌دانم. امسال این اطمینان نیز را حتی به زنان می‌دهیم که می‌توانند امنیت شغلی داشته باشند.

ربیعی در ادامه با بیان اینکه امروز دولت را به «دولت رایانه حذف کن» متهم می‌کنند، افزود: این پیام را برای این دوستان دارم که امروز وزیری که در این وزارتخانه حضور دارد از بدنه کارگر جامعه است. ما متهم هستیم چرا که مجوزهای استخدامی آقایانی که بدون آزمون در وزارتخانه استخدام شدند را باطل کردیم که ناراحت شدند.

وی تاکید کرد: بین دولت مفسد و فسادستیز تفاوت وجود دارد و دولت آقای روحانی دولت فسادستیز است. سیاست‌هایی که در دوره‌های گذشته در امر رفاهی صورت گرفت سیاست‌هایی بود که برای سرمایه‌داران صورت گرفت، نه برای بخش محرومان.

وزیر کار همچنین درباره بحث انتشار فیش‌های حقوقی هم گفت: فیش‌های نجومی در کانال‌های اجتماعی ثابت کرد تعطیلی سازمان برنامه به چه دلیلی بود. مبارزه با فیش‌های نجومی از افتخارات دولت آقای روحانی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز