خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در رامسر مطرح کرد:

هشدار نسبت به وقوع زلزله در تهران و برخی استان‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نسبت به احتمال وقوع زلزله در برخی از استان‌ها از جمله پایتخت کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار در کارگاه آموزشی مدیریت بحران ۶ استان کشور دراردوگاه شهدای هفتم تیر بسیج رامسر گفت: لایحه جامع مدیریت بحران دراین سازمان درحال پیگیری است که پس از تصویب آن در مجلس به یقین سطح اعتبارات و خدمات این نهاد افزایش خواهد یافت.

نجار با بیان اینکه از ۴۵ فقره حادثه غیرمترقبه شناخته شده در دنیا ۳۶ مورد آن در ایران رخ داده است، آتش‌سوزی مهیب در ماهشهر، خراسان رضوی، فروریزش در تهران و وقوع ۱۷۵ زلزله بالای ۴ ریش‌تر در سال‌های اخیر را مصداق روشنی از حادثه خیز بودن کشور دانست.

نجار نسبت به احتمال وقوع زلزله در برخی از استان‌ها از جمله پایتخت کشور هشدار داد و گفت: حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نقطه مشابه در تهران وجود دارد و اگرحوادثی مانند زلزله دراین استان رخ دهد، فاجعه به بارمی آورد و باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری کرد تا زمینه انتقال جمعیت را به خارج از این استان فراهم کرد.

وی همچنین با بیان آنکه در استان‌های شمالی هرسال بلایایی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی در جنگل‌ها به وقوع می‌پیوندد گفت که طبق تفاهم نامه‌ای که میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال گذشته امضاء شده در ۱۴ نقطه کشور سایت استقرار بالگرد راه‌اندازی شده است.

کد خبر : ۳۸۹۲۷۷