خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد:

لالجین شهر سفال جهان شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۶۲۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: مجمع شورای جهانی صنایع دستی، لالجین را به عنوان شهر جهانی سفال تصویب کرد.

به گزارش ایلنا از همدان، علی مالمیر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث نامزدی لالجین برای شهر جهانی سفال از نیمه دوم سال 94 آغاز شد، اظهار داشت: دی ماه سال گذشته با توجه به ظرفیت‌های شهر لالجین برای جهانی شدن، درخواست را در قالب طرح ارائه کردیم.

مالمیر بیان کرد: با هماهنگی مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی و مقامات کشوری در بهمن ماه سال گذشته لالجین نامزد شهر جهانی سفال در منطقه آسیا و اقیانوسیه شد و در 14 و 15 اردیبهشت سال 95 داوران بین‌المللی برای بررسی و بازدید از لالجین به استان همدان سفر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه برای پذیرش داوران بین‌المللی در لالجین علاوه بر ماه‌ها کار مقدماتی، سه هفته کار فشرده و سنگین برای آماده‌سازی شهر لالجین با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم انجام شد، تصریح کرد: برای آماده سازی لالجین با هم‌افزایی توانستیم افتخار عنوان جهانی را با همکاری همگانی کسب کنیم.

وی حفظ افتخار کسب شده را سخت‌تر از کسب عنوان شهر جهانی سفال دانست و تاکید کرد: باید برای حفظ موقعیت جهانی لالجین همه کمک کنند و از رسانه‌های استان برای کسب این عنوان تقدیر می‌کنم.

مالمیر در ادامه به شاخص‌هایی که به کسب عنوان‌جهانی شهر لالجین کمک کرده اشاره و گفت: شیوه‌های تولید سنتی، طراحی، نوآوری، خلاقیت، تنوع تولید وجود کارگاه‌های سنتی و... موثر بود.

وی بر ضرورت تشکیل دبیرخانه شهر جهانی لالجین در این شهرتاکید کرد و گفت: دبیرخانه موظف است که آموزش و تحقیقات، انتشارات و تبلیغات، حضور در نمایشگاه‌ها، برگزاری سمینار و همایش، بازاریابی، صادرات و... را پیگیری کند و در نشست‌های سالانه مجمع شورای جهانی صنایع دستی گزارش اقدامات صورت گرفته را ارائه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: دبیرخانه، مسائل ترویجی و آموزشی، بکارگیری نهادهای صنایع دستی، گسترش تبلیغات صنایع دستی و سفال در سطح ملی و بین‌المللی را از طریق ایجاد تعامل و تبادل تجارب شهرهایی که جهانی شدند را پیگیری خواهد کرد.

وی بر ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل، ارتباطات مخابراتی، نمایشگاهی و آموزشی در لالجین تاکید کرد و گفت: لالجین امروز به یک برند جهانی تبدیل شده و بدون اینکه هزینه‌های سنگینی برای این برندسازی شود با راه میان بر به این افتخار رسیده‌ایم چراکه برگزاری نمایشگاه و شرکت در نمایشگاه‌های مختلف، تبلیغات بی هدف و کور هرگز نمی‌توانست ما را به این هدف مهم نائل کند، پس باید برای حفظ این موقعیت ویژه همه کمک کنیم.

مالمیر زمان برگزاری جشن کسب عنوان شهر جهانی سفال برای لالجین را در مرداد ماه اعلام کرد.

همچنین وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ستاد استان در ایام تعطیلات عید فطر اشاره کرد و یادآور شد: در ایام عید فطر امسال در طی سه روز تعداد 298 هزار و 414 دستگاه خودرو وارد استان شدند که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: در عید فطر تعداد 504 هزار و 329 گردشگر از امکان گردشگری استان با 19 درصد افزایش نسبت به ایام عید فطر سال گذشته بازدید کردند.

وی اضافه‌کرد: 391 هزار و 114 گردشگر درتعطیلات عید فطر امسال در اماکن اقامتی استان اقامت کردند.

همچنین معاون امور عمرانی‌استاندار همدان نیز در این جلسه ثبت‌جهانی لالجین یک اتفاق بزرگ دانست و گفت: لالجین در کنار شهرهای بزرگی چون اصفهان، تبریز و مشهد که ثبت جهانی شدند موفق به کسب این عنوان شده است.

محمود رضا عراقی افزود: لالجین به یک برند بزرگ جهانی تبدیل شده که برای حفظ این افتخار باید در شأن یک برند جهانی تلاش کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز