خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

اجرای طرح کلینیک سیار دندانپزشکی ویژه دانش‌آموزان از مهرماه آینده

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۰۱۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: طرح کلینیک سیار دندانپزشکی ویژه دانش‌آموزان از مهرماه آینده در مدارس به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایلنا از بوشهر، در ابتدای این نشست، علیرضا رئیسی ضمن ارائه تاریخچه‌ای از تاسیس دانشگاه و مراکز درمانی استان گفت: در حال حاضر پنج دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامائی، بهداشت و پیراپزشکی در این دانشگاه از مقطع کاردانی تا دکترای تخصصی جهت تربیت و آموزش دانشجویان در حال فعالیت است و بسیاری از دستاوردها و مقالات ارائه‌ شده توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سطح ملی و دنیا استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در سال گذشته این دانشگاه موفق به کسب رتبه سه پژوهشی کشور شده که دستاورد خوبی است اما با توجه به سرعت رشد علم، با کمترین کاهش فعالیت این رتبه‌ها جابه‌جا خواهند شد.

رئیسی با بیان این‌که در حال حاضر 225 خانه بهداشت در سراسر استان وجود دارد و هیچ روستای بالای 1500 نفر جمعیت در استان وجود ندارد که در آن خانه بهداشت تاسیس نشده باشد، گفت: تعداد بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی 9 بیمارستان بوده و تعداد 1097 تخت ثابت و 948 تخت فعال در استان وجود دارد.

وی یادآور شد: کمبود تخت‌های ویژه یکی از مهمترین مشکلات درمانی استان بوده است که طی یکسال گذشته موفق شدیم، هم تعداد تخت‌ها را بیشتر کنیم (حدود 60 تخت ویژه) و هم توزیع این تخت‌ها را در شهرستان‌های برازجان، گناوه، خورموج، کنگان و دیلم داشته باشیم و برای اولین بار بیمارستان شهدای خلیج فارس به تخت ویژه اطفال PICU، مجهز شده است.

وی همچنین  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، استانداری و گمرک صورت گرفته، قطعه زمینی در گمرک تحویل گرفتیم و آزمایشگاهی مجهز برای کنترل سلامت مواد غذائی در آنجا ایجاد خواهد شد که از جمله اقداماتی است که می‌تواند در سلامت و امنیت غذائی موثر باشد.

رئیسی در ارتباط با طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: این طرح سه هدف عمده را دنبال می‌کند: کاهش پرداختی از جیب مردم، دسترسی به خدمات و اعتباربخشی به نظام درمان و سلامت.

از آغاز اجرای این طرح تا الان، 246هزار نفر از بسته کاهش هزینه استفاده کرده‌اند. حدود دو میلیون و 220 هزار ویزیت در استان بوشهر انجام شده است و این مساله نشان می‌دهد هم نیاز مردم به خدمات درمانی زیاد بوده و هم دسترسی به این امکانات بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در ادامه به برخی پروژه‌های درمانی در حال ساخت و تجهیز اشاره کرده و افزود: از جمله پروژه‌هایی که برای ارتقا خدمات درمانی انجام شده است، ایجاد کلینیک‌های ویژه برای اولین بار در شهرستان‌های استان است. کلینیک ویژه برازجان اردیبهشت سال آینده و کلینیک دشتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و کلینیک ویژه بوشهر در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی همچنین به کاهش آمار سزارین در استان اشاره کرده و گفت: طرح زایمان طبیعی رایگان در استان بوشهر اجرا شده و حدود 15 هزار زایمان طبیعی رایگان تا بحال انجام گرفته است. همچنین اتاق‌های زایمان فوق‌العاده مدرن و استاندارد (LDR) با امکان حضور همسر در کنار زائو در حال انجام و برخی از آنها نیز آماده بهره‌برداری است.

رئیسی همچنین با بیان این‌که وجود مرکز غربالگری سرطان و مرکز درمانی سرطان از نیازهای اساسی درمانی در استان بوشهر است، بیان کرد: زمین این مرکز کلنگ‌زنی و با رایزنی‌های صورت‌گرفته بخشی از بودجه آن تامین شده است همچنین نیروی انسانی متخصص در این مقطع نیز برای گذراندن یک دوره‌ سه‌ساله در حال آموزش هستند.

وی به پروژه اورژانس هسته‌ای اشاره کرده و گفت: این پروژه با 24 میلیارد هزینه پیش‌بینی و بودجه آن نیز تامین شده و در حال انجام است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا رئیسی همچنین از اجرای طرح کلینیک سیار دندانپزشکی برای دانش‌آموزان در سراسر استان از مهرماه سال‌جاری خبر داده و افزود: ایجاد کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی نیز از جمله پروژه‌های در حال انجام در استان بوشهر در راستای ارتقا سلامت دهان و دندان است که تلاش می‌کنیم هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز