خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق، ۱۰۰ هزار شغل در کشور را از بین ببرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق می‌‎تواند ۱۰۰ هزار شغل در کشور را از بین ببرد.

به گزارش ایلنا، حسینقلی قوانلو صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: ۱۲ تیرماه مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با کالای قاچاق و ارز است و و این فرصت مناسبی برای بازنگری جدی در مبارزه با کالای قاچاق خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنایع قاچاق، بزرگ‌ترین مشکل کشور محسوب می‌‎شود، تصریح کرد: با توجه به افزایش‎هایی که در سال‎های گذشته در زمینه ورود کالای قاچاق اتفاق افتاده بود تا سطح ۲۵ میلیارد دلار برآورد میزان واردات کالای قاچاق کردند که خوشبختانه دولت با برنامه‎هایی که در دو سال اخیر در زمینه قاچاق کالا برنامه‎ریزی کردند این عدد را به ۱۵ میلیارد دلار رسانده است.

قوانلو با اشاره به اینکه برنامه‎های جدیدی در زمینه مبارزه با کالای قاچاق داریم، ابراز کرد: بر اساس تغییری که در آیین‎نامه مبارزه با کالای قاچاق و ارز افتاده است از امروز فروش کالای قاچاق جرم محسوب می‌‎شود و بازرسین ما می‌‎توانند با عاملین برخورد کنند درصورتی که در گذشته این‎چنین نبوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: اصناف و بازاریان از خرید کالاهایی که از مبادی تهران می‌‎خرند از اینکه این کالا‌ها از مبادی رسمی وارد شدند مطمئن شوند.

وی با بیان اینکه بازرسین می‌‎توانند اگر مدارک لازم مبنی بر اینکه کالاهایی که عرضه می‌‎شود در سطح بازار مطمئن نباشند که از مبادی ورودی و یا از گمرکات کشور وارد شده است می‌‎توانند برخورد کنند، گفت: بازرسان ما می‌‎توانند کالای قاچاق را صورت‎جلسه و ضبط کنند.

قوانلو حمایت از تولید داخلی را مهم برشمرد و ابراز کرد: با حمایت از خرید کالای داخلی از پدیده شوم قاچاق جلوگیری کنیم و با فرهنگ‎سازی که در سطح کشور انجام می‌‎شود قاچاق کالا را کم کم از بین ببریم.

کد خبر : ۳۸۶۶۸۵