خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم درگز در مجلس:

وجود حزب اجازه نخواهد داد افراد بی‌شناسنامه سیاسی وارد انتخابات شوند

نماینده مردم درگز در مجلس گفت: وجود حزب اجازه نخواهد داد افراد بی‌شناسنامه سیاسی وارد انتخابات شوند و حزب قطعا باید پاسخگوی عملکرد کاندیدای خود باشد.

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، به راه‌اندازی خانه احزاب  اشاره کرد و گفت: فقدان حزب ماندگار یکی از ایراداتی است که در توسعه سیاسی کشور وجود دارد، احزاب در کشور ما در زمان انتخابات فعال هستند اما پس از اتمام انتخابات تا فرارسیدن انتخابات بعدی فعالیت قابل توجهی انجام ندارند. حال اگر بتوانیم احزاب ماندگاری همچون کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به وجود آوریم و کسانی که به عرصه انتخابات ورود پیدا می‌کنند وابسته به احزاب دارای ساختار و مرامنامه باشند عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد، چرا که دیگر از دادن وعده‌های بی‌جا، شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه خبری نخواهد بود. وجود حزب اجازه نخواهد داد افراد بی‌شناسنامه سیاسی وارد انتخابات شوند و حزب قطعا باید پاسخگوی عملکرد کاندیدای خود باشد.

حاتمیان اظهار کرد: دوام و بقای حزب وابسته به اعتماد مردم و صحیح خدمت کردن به آنهاست. همچنین حزب از حرکات پراکنده سیاسی، گفته‌های بی‌اساس و رفتارهای بی‌ریشه جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی گفت: شفاف‌سازی حقوق‌های نجومی برای روحانی یک امتیاز است، چرا که دولت در حال برخورد با مسببان این امر است، تاکنون هم چند نفر از این افراد استعفا داده‌اند. افشای این مسائل برای دولت امتیاز است و مردم این مساله را درک می‌کنند. آن‌ها می‌دانند این حقوق‌ها با آمدن روحانی به وجود نیامده است بلکه از گذشته وجود داشته است.

حاتمیان افزود: این افشاگری‌ها نشان دهنده آن است که در دولت روحانی آزادی بیان وجود دارد و افراد به راحتی می‌توانند در فضای مجازی به اظهار نظر در این قبیل مسائل بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: کمپین افشای فیش‌های حقوقی راهی به سوی عدالت اجتماعی است. راه‌اندازی این کمپین از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند اجتماع را به سوی روشنگری و عدالت اجتماعی سوق دهد و قطعا این اقدام در جهت تقویت دولت و نظام موثر خواهد بود.

حاتمیان با بیان اینکه دولت دکتر روحانی به طور کلی اصلاح‌طلب است، خاطرنشان کرد: گزینه مورد نظر اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ دکتر روحانی خواهد بود و بنده بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان گزینه‌ای قوی‌تر از روحانی در نظر داشته باشند.

کد خبر : ۳۸۶۲۴۹