خبرگزاری کار ایران

بایرام‌زاده به ایلنا خبر داد:

پیشرفت 30 درصدی ساخت پروژه درمانگاه‌تخصصی شهرستان تکاب

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان تکاب از پیشرفت 30 درصدی ساخت پروژه درمانگاه تخصصی این شهرستان خبر داد.

عباس بایرام‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تکاب در این باره گفت: با توجه به شروع طرح تحول نظام سلامت که موجب افزایش بار مراجعان در درمانگاه‌های تخصصی به بیش از 4 برابر شد و این امر با توجه به محدودیت فضای درمانگاه تخصصی موجود و فرسوده و قدیمی بودن ساختمان که حکم تخریب صادر شده بود ارائه خدمات مطلوب را با مشکلات جدی مواجه کرد که برای رفع این مشکلات برای ارائه خدمات ایده آل و در خور شأن مردم این منطقه ضرورت ساخت و توسعه درمانگاه جدید مشخص شد.

بایرام زاده افزود: با پیگیری‌های لازم و مساعدت مسئولان دانشگاه و وزارت‌بهداشت و درمان با تامین اعتبار و طرح لازم احداث درمانگاه تخصصی جدید با متراژ 850 متر مربع زیر بنا در محل مرکز بهداشتی درمانی قدیم (روبروی بیمارستان شهداء) از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و هم اکنون این پروژه پیشرفت 30 درصدی داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تکاب گفت: اعتبار این پروژه از محل طرح تحول نظام سلامت به مبلغ 15 میلیارد و 600 میلیون ریال اختصاص داده شده که تاکنون حدود 5 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه‌کرد داشته است.

وی درباره این درمانگاه جدید اضافه کرد: این درمانگاه با استانداردهای تخصصی روز طراحی و به صورت تیپ همزمان با سایر نقاط کشور در حال احداث است که اتاق‌های مناسب و کافی با فضای لازم از جمله مزیت‌های درمانگاه جدید نسبت به درمانگاه قدیمی است.

بایرام‌زاده درباره زمان بهره‌برداری پروژه نیز افزود: طبق قرارداد منعقده با شرکت طول زمان اجرای پروژه تا آخر سال 95 برآورد شده که امیدواریم با روند حاضر و با توجه به تامین اعتبارات از سوی وزارت بهداشت و درمان در کمتر از زمان پیش‌بینی شده به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر : ۳۸۲۸۶۷