خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان نقده تشریح کرد:

عوامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه

فرماندار شهرستان نقده گفت: برداشت بیش از حد مجاز از منابع تجدید پذیر حوزه دریاچه ارومیه از عوامل اصلی خشک شدن این دریاچه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نقده، مرتضی فرامرزی در جلسه کمیته مشترک منابع و مصارف آب که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با بیان دلایل خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: برداشت بیش از حد مجاز از منابع تجدیدپذیر حوزه دریاچه ارومیه، توسعه نامتوازن بخش کشاورزی و تغییرات اقلیمی و استمرار خشکسالی در سنوات گذشته از عوامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است و باید با برنامه ریزی منسجم و علمی در جهت بهبود وضعیت فعلی گام برداریم.

وی با تاکید بر نقش مردم در حل این مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: بدون فرهنگ سازی و همکاری آحاد مردم هیچ یک از برنامه ها نتیجه نخواهد داد و در صورت بروز بحران زیست محیطی حاصل از خشک شدن دریاچه ارومیه زندگی برای افراد ساکن در حوزه دریاچه مشکل و غیر ممکن خواهد بود.

فرامرزی با اشاره به نقش علما در آگاه سازی مردم افزود: امامان جمعه و جماعات مخصوصا در ماه مبارک رمضان می توانند نقش مهمی در خصوص آگاه سازی مردم برای صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آب داشته باشند.

فرماندار شهرستان نقده افزود: امروز وظیفه ما این است که با استفاده از تمامی روش ها بین احیای دریاچه ارومیه و جلوگیری از بروز بحران های زیست محیطی و توسعه متوازن کشاورزی در شهرستان تعادل برقرار کنیم.

وی در ادامه جلسه با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید افزود: دولت خدمتگزار تدبیر و امید در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت و وضعیت فعلی و مشکلات موجود حاصل سوء مدیریت در دولتهای نهم و دهم بوده  و برای حل مشکلات نیاز به زمان می باشد .

فرامرزی خاطرنشان کرد: امروز در رسایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر هوشمندانه دولت تدبیر و امید گشایش های خوبی در عرصه های گوناگون صورت گرفته است چنانکه در سیاست خارجی و مهار و کاهش تورم به سطح قابل قبول دولت اقدامات چشمگیری داشته است.

وی افزود: با تلاش دولت محترم امنیت خاطر و امید به آینده در بین مردم کشورمان نسبت به سال‌های گذشته در سطح بالاتری قرارگرفته است و هر روز با برداشته شدن موانع این امیدواری بیشتر می شود.

کد خبر : ۳۸۲۰۸۳