خبرگزاری کار ایران

سیدحمید طهایی مطرح کرد:

لزوم افزایش سقف پرداخت تسهیلات و اختیارات بانک‌های البرز

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۴۱۲

استاندار البرز بر لزوم افزایش سقف پرداخت تسهیلات و اختیارات بانک های البرز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمید طهایی عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور رئیس‌کل بانک‌مرکزی کشور با اشاره به سیاست چابک‌سازی و تناقض آن با نیازهای در حال رشد استانی همانند البرز گفت: این استان به دلیل تشکیلات تازه‌تأسیس از یک‌سو و رشد روزافزون جمعیت از سوی دیگر، نیازمند توسعه و افزایش شعب بانک‌ها در نقاط مختلف استان است.

وی با پایین دانستن اختیارات پرداخت تسهیلات‌بانکی در مقایسه با سایر استان‌ها خاطرنشان کرد: سقف اختیارات مدیران بانک‌ها 4 میلیارد تومان است و نیاز استان به افزایش سهم اختیارات به تسهیلات بیشتر، از دیگر مطالبات استان بشمار می‌رود.

طهایی با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز گفت: البرز استان جوانی است که به دلیل موقعیت‌ویژه در جوار پایتخت در حوزه شهرک‌های صنعتی و صنایع موجود، همچنین در بخش کشاورزی توسعه و رشد خوبی داشته است.

وی افزود: با توجه به وسعت کوچک سرزمینی در تولید محصولات کشاورزی رتبه دوم و سوم کشور را داراست و در فرآوری محصولات نیز 60 درصد نیاز استان را تأمین می‌کند.

طهایی با اشاره به  استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در البرز با اشاره به مشکل سرمایه‌گذاران خارجی در بحث تبدیل پول گفت: اگر سرمایه‌گذار ارز وارد کند باید از بانک‌ها پول بگیرد. دغدغه سرمایه‌گذاران خارجی این است جای بانک به صرافی‌ها رفته و ارز را از صرافی‌ها تهیه کنند.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات‌اقتصادی البرز به روسیه، انتقال منابع مالی را نیز عمده مشکل در بحث سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

طهایی در ادامه به لزوم افزایش اختیارات مدیران شعب بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: این مهم از انتظارات جدی فعالان اقتصادی استان در راستای توسعه خدمات بانکی است.

وی با بیان اینکه برخی وثیقه‌های سنگین بانکی خارج از توان تولید تولیدکننده داخلی است، افزود: ضرورت بخشودگی نرخ تسهیلات سود از محل پروژه‌های محیط زیستی به عنوان مشوق‌های توسعه صنایع پاک به عنوان یک خواسته به حق صنعتگران و فعالین اقتصادی در البرز مورد تاکید است.

طهایی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان از جمله فرودگاه‌پیام در راستای حمایت و توسعه  صادرات غیرنفتی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز مطالعاتی و پژوهشی متعدد در این استان وجود دارد که با پیوند بین شرکت‌ها و موسسات‌مالی می‌توان زمینه توسعه تبادلات اقتصادی و مالی را گسترش داد.

استاندار البرز در پایان خاطرنشان کرد: با رصد هفتگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی در حال حاضر نقدینگی و همراهی بانک‌ها با تولیدکنندگان اصلی‌ترین مسئله در رونق تولید داخلی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز