خبرگزاری کار ایران

محمد دادفر در همایش ۲۴ خرداد در بوشهر:

انتخابات 92 و 94، پیروزی عقلانیت بر تندروی و افراط بود

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۶۵۳

همایش سومین سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 در بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، در این جلسه که از سوی(حزب ندای ایرانیان شاخه‌بوشهر) برگزار شد، محمد دادفر با بیان این‌که دفاع از عملکرد دولت و مجموعه رفتار و روش‌های دولت در طول سه سال گذشته کار کارگزاران دولتی است، گفت: آنچه سبب می‌شود در این روز و این گردهمایی شاد باشیم مرور‌کردن اتفاقات گذشته و پیروزی عقلانیت بر شتاب‌زدگی و پیروزی ما به عنوان یک جبهه سیاسی است.

دادفر افزود: پیش از پرداختن به دولت تدبیر و امید باید از حضور مردم و رأی‌شان تجلیل کرد. آنها با استفاده از صندوق‌های رأی، پیام خود را به حاکمان خود و ملت‌های دیگر رساندند و تعیین خط و مشی آینده خود را گوشزد کردند.

وی همچنین با اشاره به ماجرای ثقیفه بنی‌ساعده گفت: پیامبر آن کسی را که شایسته‌تر بود، پیش از مرگ خود انتخاب کرد اما در این ماجرا عده‌ای آن کسی را که شایسته‌تر بود، کنار گذاشته و شایسته را انتخاب کردند.(این سخنان با اعتراض جمعی از اهل‌تسنن در جلسه همراه شد و آنها سالن همایش را به نشانه اعتراض ترک کردند. محمد دادفر نیز در پایان جلسه مجددا پشت تریبون قرار گرفته و از آنها عذرخواهی کرد).

نماینده‌مردم بوشهر در مجلس ششم یادآور شد: از دوم خرداد 76 ما اصلاح‌طلبان خواهان شرایط مطلوب بودیم و می‌خواستیم از طریق آن به توسعه سیاسی و جامعه‌مدنی برسیم. هر چه پیش می‌رفتیم متوجه می‌شدیم بستر این جریان و سیاست سیستم حاکم بر جامعه، آمادگی این مسئله را نداشته که این عدم آمادگی خود را در انتخابات سال 84 نشان داد.

دادفر افزود: ما آن سال با چند کاندیدا به انتخابات وارد شدیم و همین امر، شکست ما را توجیه می‌کرد. سال 88 نیز به همین منوال بود و تعدد کاندیداها در طیف جریان اصلاح‌طلب باعث شکست این جریان شد.  اگر حوادث سال 88 را در نظر نگیریم، متوجه می‌شویم همان اشتباهات سال 84 بر ما وارد است، از آن سال به بعد اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که جای تلاش برای رسیدن به حد مطلوب، تلاش برای رسیدن به حد معقول را پیش بگیرند. این بدین معنی است که با توجه به ظرفیت جامعه و سیستم گام بردارند.

وی در ادامه گفت: عده‌ای فکر می‌کنند انتخابات سال 92 و جریاناتی که در آن رخ داد، اتفاقی بود. این تفکر غلط است. انتخابات 92 ثمره پروسه‌ای برنامه‌ریزی‌شده همراه با و تعقل و تدبیر بود.

دادفر با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دنبال مطالبات مردم است، گفت: ما به‌عنوان اصلاح‌طلبانی که با میانه‌رو‌ها و جریان اعتدال متحد شدیم به تدبیرمان در سال 92 افتخار می‌کنیم و معتقدیم این دولت در کلیات خود موفق بوده و توانسته حد متوسط انتظارات را برآورده کند.

وی در پایان گفت: انتخابات سال 88 یک شوک بزرگ به حوزه سیاسی بود که برای ما درس‌های زیادی داشت و این درس‌ها باعث شد در انتخابات 92 و 94 با درایت پیروز شویم. این پیروزی عقلانیت و تدبیر بر تندروی و افراط بود.

لازم به یادآوری است پس از سخنان دادفر، زمانی که محمد‌صادق خرازی خود را برای سخنرانی آماده می‌کرد، گروهی از اصلاح‌طلبان بوشهر که خود از بدنه اصلاحات و حامی دولت بودند، خواستار رسیدگی به مشکلات مردم بوشهر شدند و بیان کردند دغدغه امروز مردم استان‌بوشهر، حزب و حزب‌گرایی نیست و امروز استان ما با وجود یدک‌کشیدن عنوان پایتخت انرژی از نبود کمترین امکانات رنج می‌کشند که اعتراض آنها با مخالفت برگزار‌کنندگان جلسه روبه‌رو شد.

در ادامه این همایش رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز