خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:‌

اعزام محیط بان مصدوم یاسوج به شیراز/ شناسایی ضارب محیط‌بان دنای شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از اعزام محیط‌بان مصدوم در درگیری مسلحانه شکارچیان متخلف با محیط‌بانان منطقه حفاظت شده دنای شرقی به شیراز خبر داد.

سید اسدالله هاشمی به ایلنا از یاسوج افزود: به دنبال درگیری مسلحانه شکارچیان متخلف با محیط‌بانان منطقه حفاظت شده دنای شرقی متاسفانه یکی از محیط‌بانان دنای شرقی که مسوولیت این حوزه را بر عهده دارد از سوی شکارچیان متخلف به شدت مصدوم شد.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای اعزام محیط‌بان مصدوم، اظهار کرد:‌ محیط‌بان زخمی به علت شدت جراحات وارد به شهر شیراز اعزام شد و اکنون در این شهر تحت مداواست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سابقه‌دار بودن متخلف در امر شکار و صید در سنوات گذشته و شناسایی هویت کامل متخلف توسط ماموران و ترس از اعمال شدید قانون فرد متخلف دست به چنین اقدامی زده است.

هاشمی افزود: با هماهنگی دادستان مرکز استان، مراجع قضایی و نیروی انتظامی استان اقدامات قانونی و قضایی لازم برای دستگیری سه شکارچی متخلف متواری در حال پیگیری و انجام بوده و عامل اصلی تیراندازی به محیط‌بانان شناسایی شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، عصر یکشنبه، 16 خرداد ماه 95 محیط‌بان "علی آرامش‌فر"، سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی و دو نفر محیطبان دیگر طی اعمال قانون در منطقه اعزام شدند که توسط یکی از متخلفیان با سابقه از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله تفنگ ساچمه زنی قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

کد خبر : ۳۷۸۰۲۱