خبرگزاری کار ایران

فرماندار خوی در نشست با نخبگان‌سیاسی و رسانه‌ای؛

دستاوردهای سفر دولت تدبیر و امید به خوی تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۹۵۸

فرماندار شهرستان خوی در نشستی به تشریح نتایج و مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به این شهرستان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خوی، حسین سیوانی اصل در نشسستی که با نخبگان سیاسی، اجتماعی و رسانه ای و در تشریح دستاوردهای سفر دولت تدبیر و امید به شهرستان خوی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، با اشاره به تعریف رشد و توسعه اظهار داشت: توسعه امری درون زا و برون‌نگر است. توسعه کشور، استان و خوی تنها با مشارکت همه طیف ها، جریانات و حضور همه مردم اتفاق می افتد.

وی افزود: اولین شرط توسعه خوی، ایجاد نقش آفرینی برای همه است. خواست بنده هم این است که همه مردم در این قضیه مشارکت کنند.

فرماندار خوی با انتقاد از برخی رسانه‌ها تصریح کرد: برخی رسانه‌ها خود را وابسته به شخص خاصی نکنند. وظیفه رسانه انعکاس واقعی و بدور از حب و بغض یک برنامه و نشست و یک عملکرد است. گردش آزاد اطلاعات و انعکاس واقعی و حقیقی اخبار و عملکردها وظیفه رسانه هاست.

سیوانی دولت تدبیر وامید را مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: دکتر روحانی این دولت را در بدترین اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور تحویل گرفت و کشور در وقوع خطرات بزرگی در حوزه‌هایی مانند هسته‌ای و... بود.

وی افزود: سفر دولت تدبیر وامید باید سکوی توسعه خوی باشد و مردم امیدوار باشند تا برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های موجود بالابرود. بستر توسعه خوی حضور و مشارکت عموم مردم در تفکرات و سلیقه‌های مختلف است.

وی به وضعیت بد آب شرب خوی اشاره‌کرد و اظهار داشت: آب‌شرب خوی در فاجعه بزرگ زیست محیطی و اجتماعی قرار دارد. 90 درصد آب این شهر به کشاورزی اختصاص دارد. سوء مدیریت‌ها در این شهرستان آب شهر را با فاجعه ای بزرگ در سه – چهار سال آینده مواجه  می‌کند و باید به مردم 400 هزارنفری خوی جوابگو باشند.

معاون استاندارآذربایجان غربی به مبحث عدم توسعه یافتگی خوی اشاره کرد و گفت: بحث اول در رابطه با عدم توسعه یافتگی خوی،  عدم توجه به آب است. سهم بهره بندی خوی از آب صنعتی باید افزایش یابد. هرسال 120میلیون مترمکعب آب از دشت خوی خارج می شود. دومین مقوله، عدم توجه به تعریض جاده هاست. هیچ کدام از جاده‌های موجود خوی متصل به جاده‌های اصلی کشور نیست. سومین مبحث نیز بهداشت و درمان است. بیمارستان های خوی بیش از 90 سال عمر دارند. در طول این سال‌ها هیچ کار مفیدی برای حوزه بهداشت و درمان این شهر انجام نگرفته است.

سیوانی به مصوبات هیات دولت تدبیر وامید برای شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: تزریق بودجه و اتمام بیمارستان 164 تخت خوابی خوی تا پایان امسال، اتمام بیمارستان تامین اجتماعی خوی تا پایان امسال، اختصاص مبلغ 22 میلیارد تومان به بیمارستان آیت الله خویی(خارج از مصوب هیات دولت)، تبدیل بیمارستان قمر بنی هاشم به مرکز تخصصی زنان و زایمان وکودکان، انتقال آب شرب خوی از سدآغ چای با تخصیص 60 میلیارد تومان ، اتمام استادیوم ورزشی خوی، آغاز ساخت چند مرکز ورزشی کوچک از جمله مصوبات این سفر بود.

وی افزود: اتمام تعریض جاده‌های خوی - سلماس و خوی - ائواوغلو، تزریق مالی برای اتمام تقاطع های جاده خوی - رازی،  سرمایه گذاری مشترک شرکت شستا در ساخت کارخانجات پودرپلاستیک و فروسیس و کارخانه سنگ ساختمانی، انجام مطالعات ژئوفیزیک معدنی شمال استان در خوی، تامین برق، آب و گاز و طرح هادی شهرها و روستاهای خوی متناسب با ترکیب جمعیتی و آغاز ساخت اورژانس خوی در 2000 متر مربع از دیگر مصوبات و نتایج سفر دولت تدبیر به شهرستان خوی بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز