خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر درگذشت

حبیب‌الله قلیشلی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سال‌های 75 تا 76 استان بوشهر، صبح امروز، 15خردادماه پس از تحمل یک‌دوره بیماری سخت به‌رحمت ایزدی پیوست.

به گزارش ایلنا از بوشهر، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه‎های مطبوعات کشور با اعلام این خبر گفت: نیمه دوم دهه هفتاد، هنر و فرهنگ استان بوشهر شاهد رشد و شکوفایی بی‌نظیری بود. اتفاقات فرهنگی بسیاری یکی پس از دیگری در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها شکل می‌گرفت. کنسرت‌های موسیقی، جشنواره‌ها تاتر و فیلم ، هفته‌های فرهنگی استان‌ها در بوشهر‌، حضور چهره‌های بزرگ سینما‌، تاتر، موسیقی و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و... . هنر بوشهر در آن ایام روزهای خوبی را می‌گذراند.

علی هوشمند تکمیل طرح ایجاد چندین فرهنگسرا و برگزاری سلسله نشست‌های ادبی فرهنگی «شبانه‌های شرجی» را از اقدامات خوب وی دانسته و افزود: بی‌تردید آنانی که آن روزها را به‌یاد دارند، هنوز نام انسانی پرتوان، باسواد و دلسوز در عرصه مدیریت فرهنگ و ارشاد استان نیز به خاطر دارند.

هوشمند در ادامه عنوان کرد: حبیب‌الله قلیشلی، شاعر و نویسنده‌ای توانمند که هنر و هنرمند را قدر می‌دانست و به آنان بها می‌داد. مدیری که با اهالی فرهنگ رفیق بود. به خانه آنها سر می‌زد از آنان دلجویی می‌کرد و در مشکلات شخصی آنها نیز دخالت و گره‌گشایی می‌کرد‌. وی سال گذشته نیز به استان بوشهر سفری داشت و یکی از برنامه‎های سفر وی به بوشهر دیدار با هنرمندان قدیمی استان بود.

استاد حبیب‌الله قلیشلی, شاعر و ادیب فرزانه, مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و گلستان، شهردار گرگان و ساری، فرمانداری قائم شهر و خوانسار، رئیس پیشین شورای اسلامی شهرستان گرگان از بنیانگذاران انجمن شعر و ادب گرگان در دهه شصت, اهل عرفان و فلسفه و سخنوری و از عناصر بسیار فعال و اثرگذار فرهنگ و هنر بود که امروز صبح بعد از تحمل یک دوره بیماری سخت ما را ترک گفتند و به سرای آخرت شتافتند.

لازم به یادآوری است، فردا یکشنبه شانزدهم خرداد پیکر این ادیب نام‌آشنا از مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی، گرگان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. 

کد خبر : ۳۷۷۵۹۲