خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار در کرج مطرح کرد:

لزوم ارائه راهکارهای‌عملیاتی در حفاظت از محیط‌زیست /حافظان محیط زیست مظلوم واقع شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۶۰۶

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که حافظان محیط زیست مظلوم واقع شده‌اند، بر لزوم ارائه راهکارهای عملیاتی و جدیت در حفاظت از محیط زیست کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، معصومه ابتکار امروز در جریان بازدید از مرکز آموزش محیط‌بانی دانشکده محیط زیست  محمدشهر کرج، با اشاره به تلاش دولت یازدهم در ارتقاء جایگاه محیط‌بانی به عنوان شغلی شریف و مسئولیتی خطیر گفت:‌ رئیس جمهوری از ابتدا دولت یازدهم، دولت محیط زیست معرفی کرد و در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شد که سعی دولت یازدهم بر این بوده در کنار رسیدگی به معیشت مردم و اقتصاد کشور به موضوع محیط زیست نیز توجه ویژه داشته است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست از سوی رهبری افزود:‌ توجه به محیط‌زیست نباید در حد حرف باقی بماند و لازم است همه ما در سنگر دفاع از محیط زیست ایران با بهترین کارایی و توانمندی خود، با تمام ظرفیت فکری و جسمی به این مسئولیت خطیر بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع محیط زیست در جهان خاطرنشان کرد: معضلات محیط زیستی از جمله مقابله با روند فرساینده زیست بوم ها، تنوع زیستی، و از دست رفتن سرمایه های جهانی از مهم ترین موضوعات زیست محیطی است که جهان با آن درگیر است.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به لزوم افزایش و بهبود آموزش های محیط زیستی و همچنین لزوم به خدمت گرفتن سرمایه های طبیعی انسانی و اقتصادی در موضوع محیط زیست بر لزوم افزایش آموزش و دانش محیط بانان و پرسنل سازمان محیط زیست همگام با سیاست های ابلاغی این سازمان به فراخور مسئولیت ها تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان این که آموزش های محیط بانان از دو سال پیش در مرکز آموزش محیط بانی دانشکده محیط زیست در محمدشهر کرج آغاز شده گفت: تا کنون 850 نفر آموزش دیده اند و قرار است تا مرداد ماه سال جاری نیز 450 نفر دیگر آموزش های محیط بانی را در این مرکز بگذرانند.

وی در ادامه با بیان این این که روند افزایشی مشکلات زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست برای دنیا نگران کننده است افزود:‌ مخاطرات و تهدیدات بسیاری وجود دارد. کسانی هستند که برای محیط زیست و طبیعت فعالیت می کنند و مظلوم واقع شده اند و همواره تهدید می شوند که نمونه آن 114 محیط بان شهید کشورمان هستند و تمام کسانی که از این ناحیه آسیب دیده اند هم گواه این مدعا هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این تهدیدها و آسیب‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: محیط بانان و جنگل بانان از حریم طبیعت در کشور دفاع می کنند که شغل با اهمیت و با ارزشی است.محیط بانان نماد شجاعت، دانایی و ایستادگی هستند که به وظیفه خود در حفاظت از عرصه های ایران همچون سربازان وطن عمل می‌کنند.

ابتکار در ادامه با تاکید بر هوشمند شدن حفاظت از محیط زیست با استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مانند دوربین ها و سنجش از راه دور و داده های ماهواره ای بر لزوم استفاده و به خدمت گرفتن تمامی ظرفیت ها و ابزارهای طبیعی و خدادادی همچون تجربه استفاده از چهارپایان در برخی از مناطق کوهستانی، برای حفاظت از تنوع پراکنده محیط زیستی کشور تاکید کرد.

وی در پایان، اصلاح ساختار یگان، آزمون صلاحیت برای محیط بانان، ابلاغ آئین‌نامه اجرایی برای آموزش محیط‌بانان، درجه‌بندی آنان، ارتقاء معیشتی محیط‌بانان با اعطای 3 هزارامتیاز، همچنین ارتقاء وضعیت معیشتی و شغلی محیط بانان، را از برنامه های سازمان متبوع خود برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز