خبرگزاری کار ایران

در سال‌جاری انجام می‌شود؛

استفاده از خدمات هوایی برای مهار حریق در جنگل‌ها و مراتع

جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:استفاده از خدمات هوایی در امر حفاظت و مهار آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگارایلنا در خرم آباد، سرهنگ حسنی در نشست با مدیر کل و مسئولین منابع طبیعی استان لرستان، افزود: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در برنامه کاری ریاست سازمان، وظیفه ما این است که از توان جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد استفاده مطلوب را ببریم.

وی در راستای کشف، شناسایی، مهار حریق در جنگل‌ها و مراتع و استفاده از خدمات هوایی در سال‌جاری صحبت‎هایی مطرح کرد و حضور نیروی انتظامی در کنار  نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در خصوص برخورد با متخلفین را ضروری دانست.

نجفی مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز گفت: بارندگی‌های مناسب در فصل بارش باعث شده علوفه در سطح جنگل‌های استان رشد چشمگیری داشته باشد و برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی نیازمند امکانات و وسایل لازم هستیم.

وی افزود: می‌طلبد یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نسبت به تجهیز کردن نیروهای یگان حفاظت  اداره کل  در امر مهار حریق‌های احتمالی اقدام لازم را به عمل آورد.

مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: بارندگی‌های سال گذشته و بهار امسال باعث رشد خوب گیاهان  مرتعی شده است. با توجه به اینکه مراتع بهترین تامین کننده علوفه برای تامین خوراک  دام‌های دامداران و روستائیان است، در صورت بروز آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع خسارات جبران ناپذیری به این سرمایه الهی وارد می‌شود.

نجفی همچنین از استقرار یک فروند بالگرد برای مهار آتش‎سوزی در جنگل‌های استان خبر داد و بیان کرد: اداره کل اقدام به توزیع لوازم و تجهیزات اطفاء حریق انفرادی و 11 دستگاه رات فایر و تعداد زیادی فلکسی بک بین شهرستان‌های استان کرده است.

کد خبر : ۳۷۴۰۸۸