خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی خبر داد:

اجرای طرح «گداخت هسته‌ای» در دانشگاه آزاد با همکاری 9 کشور دنیا

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۳۸۸

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از همکاری 9 کشور بزرگ دنیا برای طرح گداخت هسته‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شامگاه گذشته در نشست با اعضای هیأت امنا و روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر، بیان کرد: سفر بنده برای بازدید از منطقه آزاد انزلی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد وضعیت جدیدی پیدا کرده است، افزود: قرار بود به کیفیت در دانشگاه آزاد بپردازیم و پژوهش نیز مهم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به‌زودی تحول بزرگی در دانشگاه آزاد آغاز می‌شود، بیان کرد: تعدادی از کشورهای اروپایی در گام نخست از ما خواستند دفتر دانشگاه آزاد اسلامی را در کشورهای آنها راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بین‌المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی دور از دسترس نیست، ادامه داد: مخالفانی در این زمینه داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح بر اینکه از مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز برگزاری کنکور به صورت مستقل را داریم، خاطرنشان کرد: در وزارت علوم شیاطینی هستند اما جای نگرانی وجود ندارد.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: درباره ایجاد کارخانه زباله‌سوز در مرحله آزمایش هستیم و در تهران کارخانه زباله‌سوز پلاسمای یک مگاواتی و پس از آن نیروگاه 100 مگاواتی را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی از همکاری 9 کشور بزرگ دنیا برای طرح گداخت هسته‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و بیان داشت: از طریق گداخت هسته‌ای، استفاده از نور و حرارت جایگزین مصرف مواد فسیلی و اتمی می‌شود.

هاشمی رفسنجانی، گداخت هسته‌ای را عالی‌ترین تکنولوژی دانست و افزود: دنیا روی این تکنولوژی کار می‌کند و هیچ خطری ندارد زیرا جوش هسته‌ای است و این تکنولوژی اوج دانش بشری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه سال آینده نخستین نیروگاه گداخت هسته‌ای در فرانسه به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: دانشگاه آزاد باید خود را برای ورود به این عرصه آماده کند.

هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: تالاب انزلی در حال از بین رفتن بوده و دانشگاه برای احیای تالاب انزلی باید با حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد از ابتدا تاسیس شد تا بماند، یادآور شد: اکنون دو هزار و 500 واحد دانشگاهی در کشور وجود دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح بر اینکه 350 واحد دانشگاهی در کشور راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: وارد عملیات شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد شده‌ایم.

وی متذکر شد: باید بتوانیم گره‌های صنعت را برطرف کنیم و دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز