خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

ملوانان لنج‌های تجاری حقوق دریافت می‌کنند

استاندار بوشهر گفت: لنج‌داران تجاری استان بوشهر در راستای آیین‌نامه جدید معافیت ترخیص کالای ته‌لنجی، باید ضمن پرداخت حقوق ماهانه ملوانان، آنان را بیمه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری عصر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات ملوانان لنج‌های تجاری استان بوشهر با بیان اینکه معیشت مردم ساحل نشین استان بوشهر به دریا وابسته است اظهار داشت: با احتساب خانواده‌های ملوانان بیش از ۷۵ هزار نفر که ۷.۵ درصد از جمعیت استان بوشهر را تشکیل می‌دهند از طریق لنج‌های تجاری ارتزاق می‌کنند.

وی از ضابطه‌مند و قانونمند شدن منافع ملوانان لنج‌های تجاری در استان بوشهر خبرداد و گفت: با نشست‌های تخصصی و ویژه مشکلات ملوانان در بهره‌برداری از معافیت ته لنجی بررسی و راهکارهای لازم ارائه شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه آیین نامه جدید در استفاده از معافیت ته لنجی دراستان بوشهر تدوین شده است افزود: با ضابطه‌مند شدن معافیت ته‌لنجی ضمن اینکه مزیت جدیدی برای ترخیص کالا‌ها ارائه می‌شود مناطق ساحلی استان بوشهر رونق بیشتری می‌گیرد.

سالاری با اشاره به اینکه در ترخیص کالای ته‌لنجی پروانه گمرکی داخلی صادر می‌شود گفت: میزان ته لنجی در نقاط مختلف استان بوشهر افزایش یافته است بگونه‌ای که رضایت لنج‌داران، ملوانان و بازاریان را فراهم می‌کند.

وی از تعیین حقوق برای ملوانان لنج‌های تجاری استان بوشهر خبرداد و افزود: تمامی لنج‌داران تجاری استان بوشهر که از معافیت ته لنجی استفاده می‌کنند باید ضمن تعیین حقوق ثابت برای ملوانان، آنان را تحت پوشش بیمه قرار ‌دهند.

استاندار بوشهر افزود: میزان ترخیص کالاهای ته لنجی بر اساس ظرفیت لنج‌های تجاری تعیین شده است که بزودی آیین نامه جدید برخورداری ملوانان و لنج‌داران از ته لنجی اعلام می‌شود.

کد خبر : ۳۷۰۱۰۵