خبرگزاری کار ایران

با پذیرش استعفای استاندار خوزستان

گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینی مقتدایی بر کرسی استانداری خوزستان

با موافقت شب گذشته‌ وزارت کشور با استعفای مقتدایی استاندار خوزستان، حدس و گمان‌ها در خصوص نشستن امین بیانک بر کرسی استانداری بار دیگر قوت بگیرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رایزنی‌های گسترده‌ای برای تصدی پست استانداری خوزستان، توسط طیف‌های مختلف سیاسی صورت گرفت، که در این میان، از بین گزینه‌های مطرح‌شده، در نهایت از میان امین بیانک و عبدالحسن مقتدایی، این مقتدایی بود که فرصت قرار گرفتن در رأس استانداری خوزستان را به دست آورد.

در چند ماه گذشته، به خصوص پس از سال نو، در بین رجال سیاسی و طیف‌های مختلف، زمزمه‌هایی از جایگزینی یک نیروی بومی و دارای سابقه‌ی روشن به جای مقتدایی به گوش می‌رسید که در این بین، نام امین بیانک بیش از دیگران مطرح شد.

بیانک، پیش‌ از این سوابقی همچون رئیس مخابرات اندیمشک، شهردار شهرهای اندیمشک، بهبهان و اهواز، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های سوم و پنجم، معاون شرکت گاز منطقه یک کشور، عضو هیئت‌مدیره کارخانجات مخابرات ایران، رئیس ارتباطات روستایی کشور، رئیس هیئت‌مدیره کارخانجات مخابراتی راه دور ایران، عضو هیئت‌مدیره شرکت فولاد آذربایجان، نماینده بازرگانی و اقتصادی ایران در شرق آسیا (آ-سه-آن)، به مرکزیت اندونزی،  معاون وزیر پست تلگراف و تلفن، معاون امور مجلس وزارت راه و مشاور وزیر بازرگانی را در کارنامه خود دارد.

امین بیانک اکنون مدیرعامل مجتمع پتروشیمی غدیر و رئیس هیئت‌مدیره پتروشیمی آبادان است.

کد خبر : ۳۶۹۷۱۸