خبرگزاری کار ایران

آیت الله مدنی بجستانی در گفت و گو با ایلنا:

حمله به بزرگان‌خبرگان متناسب با فضای برادری و اخوت نیست

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۱۰۲

نماینده مجلس هفتم گفت: متاسفانه نیروهایی در فضای سیاسی کشور حضور دارند که تمایل دارند فضای مجلس خبرگان را متشنج کنند، از این رو حملات متعددی به برخی بزرگان خبرگان می‌کنند که این مسئله متناسب با فضای برادری و اخوت نیست.

آیت الله سید محمود مدنی بجستانی در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: با توجه به جایگاه حساس مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران، این مجلس باید فارغ از سر و صداهای موجود در فضای سیاسی جامعه به مصالح اساسی امت اسلام فکر کند، از این رو انتظار می رود مجلس پنجم خبرگان رهبری در این زمینه موفق عمل کند.

وی تصریح کرد: مردم در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری و مجلس دهم شورای اسلامی حضور خوبی داشتند و شایسته این مردم است که منتخبان آنان در خبرگان فارغ از شعار زدگی به مصالح مردم فکر کنند و منافع جناحی فدای مصالح کشور شود و نه بالعکس.

 وی افزود: متاسفانه نیروهایی در فضای سیاسی کشور حضور دارند که تمایل دارند  فضای مجلس خبرگان را متشنج کنند، از این رو حملات متعددی به برخی بزرگان خبرگان می کنند که این مساله متناسب با فضای برادری و اخوت نیست اما سکوت بزرگان نشان از آن دارد که در آینده  باید منتظر فضای همدلی باشیم.

این نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از تندروی‌ها وتندخویی‌ها موجب آزردگی ملت شد اما این تفکر در این دوره کاهش یافته و امیدواریم که اکثریت نمایندگان در مسیر مصالح عالی کشور حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در کشورهای خلیج فارس با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی محتمل ترین گزینه ریاست مجلس خبرگان است، عنوان کرد: به اعتقاد بنده با توجه به سابقه و پیشینه فعالیت آیت الله هاشمی شاهرودی زمینه مناسبی برای ریاست ایشان در مجلس خبرگان رهبری فراهم باشد.

وی در خصوص اولویت‌های مجلس پنجم خبرگان رهبری اظهار کرد: در قوانین مربوط به خبرگان رهبری خلاء قانونی جدی داریم و از آن جایی که این قوانین توسط خود خبرگان رهبری تدوین می شود رسیدگی به این مسائل باید در اولویت خبرگان رهبری قرار گیرد.

مدنی بجستانی عنوان کرد: دشمنان نظام هیچ گاه در دشمنی خود کوتاهی نکردند و امروز ما شاهد یک رویارویی عظیم تاریخی بین جبهه انقلاب و مقاومت از یک سو و استکبار جهانی از سوی دیگر هستیم و شرایط بسیار خاصی در فضای کنونی دنیا داریم. از این رو حساسیت دشمنان نسبت به این دوره مجلس خبرگان رهبری بیشتر شده و اگر نیروهای داخلی هوشیاری و هم افزایی لازم را داشته باشند از این پیچ تاریخی و نقطه عطف به سلامت گذر می‌کنیم اما اگر خدای ناکرده فضا را سنگین کنیم و در داخل با بداخلاقی ها، تندروی ها و طردها مواجه باشیم عنایت و امدادهای الهی از ما سلب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز