خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

قراردادهای موقت برای جامعه کارگری آزار دهنده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۲۴۴

رئیس کانون هماهنگی شورای‌های اسلامی کار خراسان شمالی، قراردادهای موقت را برای جامعه کارگری بسیار آزاردهنده دانست و اجرایی شدن دستوالعمل ماده 7 قانون کار مرتبط با امنیت شغلی کارگران را خواستار شد.

محمد صباغیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بجنورد، مهم‌ترین مشکل جامعه کارگری در سطح کشور را وضعیت نامناسب معیشتی این قشر اعلام کرد و گفت: این مهم نیاز به چاره‌اندیشی اساسی از سوی دولت‌مردان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اختلاف دستمزد حقوق کارگران با نرخ تورم موجود کشور از دولت خواست براساس ماده 41 قانون کار  نرخ دستمزد کارگران را بر اساس نرخ تورم طی یک برنامه میان مدت اجرایی کنند و این اختلاف فاحش را از بین ببرند.

رئیس کانون هماهنگی شورای‌های اسلامی کار استان نیز در رابطه با ماده 7 قانون کار که مرتبط با امنیت شغلی کارگران اظهار داشت: در این ماده صراحتا در مورد قراردادهای کار اشاره شده است در حالی که امروز قراردادهای موقت برای جامعه کارگری آزار دهنده است و باید ماده 7 قانون کار دستور العمل اجرایی داشته باشد.

صباغیان موضوع بیمه تامین اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات مهم جامعه کارگری دانست و گفت: افرادی که در مشاغل سخت و زیان آور فعالیت می کنند براساس قانون زودتر بازنشسته می‌شوند اما متاسفانه درصدی که سهم کارفرما است از کارگر مطالبه می شود درحالی که سازمان تامین اجتماعی این ابزار اجرایی و قانونی را دارد که مطالبات خود را از کارفرما اخذ کند.

انتهای پیام/
فاطمه برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز