خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد:

رسانه ها طرح جامع شهری را از دستگاه ها مطالبه کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۱۷۰

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد گفت: رسانه ها طرح جامع شهری را از دستگاه های حکومتی مطالبه کنند.

مهدی ذاکر حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در حاشیه نشست «پایش هویت معماری، چالش بناهای دولتی» که دیشب در تالار نور برگزار شد، اظهار کرد: ما با آن چه به عنوان معماری ایرانی و اسلامی مطرح است فاصله بسیار داریم، از این رو دولت موظف است در این زمینه کمک کند تا معماری ایرانی و اسلامی در سطح شهر تقویت شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه سیمای شهر از منظر معماری ایرانی و اسلامی فاصله بسیار دارد، تصریح کرد: موج معماری ایرانی و اسلامی ذیل معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ۳ سال قبل به استان های مختلف ابلاغ شد تا این طرح ها را متناسب با وضعیت هر یک از مناطق هماهنگ کنند، ارگان های حکومتی بر روی آن کار بیشتری انجام دهند.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها و معماران در ترویج فرهنگ معماری تصریح کرد: آن چه مورد انتظار جامعه است نمود معماری ایرانی  و اسلامی شاخص در سیمای شهری است.

معاون اسبق وزیر مسکن و شهرسازی یادآور شد: معماری ایرانی و اسلامی هویت ماندگاری در ذهن به وجود می آورد و خاطرات مشترکی را تداعی می کند، این موضوعات ذهن را درگیر می کند، حال که این مباحث در اختیار ما است، باید در راستای آن بکوشیم.

ذاکر حسینی با تاکید بر نقش موثر حکومت ها در سبک معماری ایرانی و اسلامی اظهار کرد: بهترین بیانی که بتوانیم دیدگاه خودمان را در سبک معماری هویت دار پیاده کنیم همین ساختارهای دولتی است، از این رو امیدواریم ورود این بخش به سبک معماری ایرانی و اسلامی را پر رنگ تر از گذشته ببینیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد در خصوص نقش سازمان های مردم نهاد در پیگیری سبک معماری ایرانی و اسلامی عنوان کرد: به عنوان اعضای شورای شهر موضوعاتی را پیگیری می کنیم تا تعامل خوب و سازنده ای با سازمان های مردم نهاد زیست محیطی برقرار کنیم، یکی از این موضوعات شورای اجتماعی محلات است.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر اقدام مطلوبی در سال ۹۵ مبنی بر تایید و تصویب ۲۵ درصد از بودجه شهر با نظر اعضای شورای اجتماعی محلات انجام داده ، چرا که اگر کسی بخواهد اقدامی انجام دهد باید این اقدام از جامعه صورت گیرد، تا از منابع استفاده بهینه شود.

معاون اسبق وزیر مسکن و شهرسازی یادآور شد: شورای اجتماعی محلات متشکل از ۱۰ نفر هستند که در بالاترین منزلت های اجتماعی در این شورا فعالیت دارند از این رو نظر شورای اجتماعی محلات می تواند ضمن صرفه جویی در مصرف منابع بالاترین بهره وری را به همراه داشته باشد.

ذاکر حسینی افزود: دیدگاه ها و سلیقه های مختلفی در شورای شهر حاکم است، اما علی رغم تمامی این موارد تاکنون شورای شهر در بخش معماری و شهرسازی تاکید بسیار داشته و تعامل خوبی با استانداری و شهرداری برقرار کرده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد با بیان اینکه امیدواریم شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبات خوبی در جهت سبک معماری هویت دار به تصویب برساند، عنوان کرد: عدم تصویب طرح جامع یکی از مشکلات شهر است که از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ می شود طرح های توسعه عمران شهری به این طرح های جامع بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در تصویب طرح جامع شهری مطالبه گر باشند، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل موضوعات کارشناسی هنوز نتوانستند طرح جامع را ابلاغ کنند، از این رو رسانه ها می تواند به این مهم در راستای رشد و توسعه شهر کمک کنند.

معاون اسبق وزیر مسکن و شهرسازی با طرح این سوال که چرا طرح جامع شهری ابلاغ نمی شود، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تاخیر در تصویب طرح جامع شهری مشهد هم مرزی با طرقبه و شاندیز است، حال این وظیفه رسانه ها است که طرح جامع شهری را از دستگاه های حکومتی مطالبه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز