خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

فعال‌سازی 10 هزار واحد صنعتی کوچک از طریق 16 هزار میلیارد تسهیلات بانکی

وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت؛ از فعال‌سازی 10 هزار واحد کوچک صنعتی از طریق پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز شنبه در نشست مدیران صنعت و معدن استان‌های کشور در شیراز گفت: در سال‌های گذشته واحدهای بزرگ صنعتی به مراتب وضعیت بهتری نسبت به واحدهای کوچک داشتند به همین دلیل تمرکز ما در راه‌اندازی صنایع، توجه به واحدهای کوچک است.

وی یادآور شد: فعال کردن حدود ۱۰ هزار واحد کوچک را مدنظر قرار داده‌ایم، چراکه با تحقیقات انجام شده فعالیت حدود ۷ هزار واحد کوچک صنعتی در کل کشور متوقف شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی با شرایط ویژه در اختیار صنایع کوچک قرار خواهد گرفت که در این راستا ۱۹۰ هزار مورد اشتغال به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید به مشکل تورم و رکود رسیدگی شد، گفت: حرکت‌های بسیار مناسبی در بحث کنترل تورم انجام شد، اما همچنان اندک رکودی در کشور شاهد هستیم که به طور حتم با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن آن این مشکل نیز برطرف می‌شود.

همایش مدیران صنعت، معدن و تجارت کشور از صبح امروز در شیراز  آغاز و طی دو روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۳۵۹۸۳۱