خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

کاهش تلفات جاده‌ای کشور در نوروز 95

رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش تلفات جاده‌ای کشور در نوروز 95 خبر داد و گفت: پنج هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که منجر به تصادفات فوتی شده و کاسته شدن این نقاط در کاهش تصادفات و فوتی تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا از رشت، سردار تقی مهری دقایقی پیش در جمع نیروهای پلیس در ایستگاه عوارضی پلیس راه رشت‌ـ‌قزوین با اشاره به وضعیت راه‌های کشور بیان کرد: ترافیک بیشتر محورهای کشور از جمله گیلان پرحجم است.

رئیس پلیس راهور ناجا جاده‌های گیلان، مازندران، قزوین، فارس، قم و خراسان رضوی را از پر ترددترین محورهای کشور در نوروز جاری عنوان کرد.

مهری افزود: با تصویب قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال 89 و اجرایی شدن آن از سال 90، تغییرات خوبی در کشور ایجاد شده و کاهش تصادفات منجر به فوت را داشتیم اما باید بیشتر در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

رئیس پلیس راهور ناجا توجه رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی را مهم دانست و تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بیشترین تخلفات حادثه‌ساز در نوروز امسال بوده است.

وی اطلاع‌رسانی و اقدام‌های فرهنگی و آموزشی را از دیگر دلایل کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای ذکر کرد و یادآور شد: اجرای طرح همیاران و فرهنگ‌یاران ترافیک اثرات خوبی در کاهش تصادفات داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: این طرح از 25 اسفند سال 94 آغاز شده و تا 15 فروردین جاری ادامه می‌یابد و نیروهای پلیس 100 درصد در این طرح وارد عمل شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: نوروز سال گذشته 344 نفر در تصادفات رانندگی جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند و این رقم نوروز جاری کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور ناجا واژگونی خودرو، خواب‌آلودگی و ناتوانی رانندگان در کنترل خودرو را از جمله تخلفات رانندگی در نوروز جاری برشمرد.

مهری افزایش نرخ جریمه در تخلفات رانندگی را از جمله عامل مؤثر در کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: افرادی که بالای یک میلیون تومان جریمه داشته باشند طبق قانون خودروی وی توقیف می‌شود و برای تحویل گرفتن آن باید تمام مبلغ جریمه را پرداخت کند.

کد خبر : ۳۵۷۸۰۹