خبرگزاری کار ایران

پیش ازظهر امروز؛

پنجمین جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان در قزوین افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۷۰۹

پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان قزوین، صبح امروز، سوم فروردین ماه به دست فرزند شهید مدافع حرم، حجت اسدی در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از قزوین، پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز قزوین با حضور نصرتی شهردار قزوین، اعضای شورای شهر، محمدی و بابایی صالح، نمایندگان استان قزوین در مجلس، بیدخام، مدیرکل‌امور بانوان و خانواده استانداری و حبیبی معاون امور عمرانی استانداری قزوین افتتاح شد.

وزیری‌نژاد، مدیرعامل‌سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت:حضور خانواده شهید حجت اسدی، شهید مدافع حرم در این برنامه به همراه فرزندان‌شان یک اتفاق خرسند محسوب می شود.

سعید وزیری نژاد با اعلام اجرای برنامه های متنوع در این جشنواره افزود: معرفی توانمندی های قزوین در سطح ملی و بین المللی یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز است که به طور قطع در قالب چنین جشنواره هایی می توان کهن شهر تاریخ را در رسانه های ملی و بین المللی معرفی کرد.

این مسئول ترویج بازی های بومی و محلی در بین کودکان امروز،حمایت از تولید اسباب بازی بومی و معرفی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به عنوان نماد و هویت قزوین به شهروندان را دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وزیری نژاد افزود:پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در وسعتی در حدود 2 هکتار به مدت 10 روز از سوم الی 12 فروردین ماه در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه برگزار می‌شود. دراین جشنواره 90 غرفه آموزشی، فرهنگی،کارگاهی‌و فروشگاهی با رویکرد کارگاهی – آموزشی برپا شده است.

وی از حضور 5 استان در جشنواره بازی و اسباب بازی برای اجرای بازی های بومی و محلی خبر داد و گفت: هنرمندانی از استان‌های قزوین، ایلام، خوزستان، گیلان و لرستان در این جشنواره حضور می‌یابند و با اجرای بازی های بومی و محلی خود برای بازدیدکنندگان، شادی و نشاط را به آنها هدیه می دهند.

وزیری نژاد در ادامه از اجرای 75 برنامه جنگ و استیج در طول 10 روز جشنواره توسط گروه‌های مختلف هنری، تئاتر عروسکی ملی و استانی در حوزه کودک خبر داد و گفت: اجرای مسابقه محله، گروه‌های عروسکی، خان بابا، حامی، شهر فرنگ از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این جشنواره است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از دیگر برنامه‌های پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز به قصه گویی مادران و پدران ایرانی و خارجی اشاره کرد و گفت: در بخش بین المللی این جشنواره قصه گویانی از کشورهایی همچون سوریه، عراق، یمن، چین حضور دارند.

حضور  54 کشور در پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین

وزیری نژاد از حضور 54 کشور در پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین کودکان دیروز و امروز قزوین خبر داد و گفت: این کشور ها با عروسک های شناسنامه دار و  متناسب با پوشش محلی کشورشان در پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین کودکان دیروز و امروز قزوین حضور یافته اند.

وی‌افزود:انگلستان، ایتالیا، فنلاند، آلمان، استرالیا، یونان، مکزیک، اسپانیا، لهستان، آفریقا، ژاپن، آمریکای لاتین، تاجیکستان، هندوستان، چین، کره‌جنوبی، افغانستان، پاکستان از جمله کشورهایی هستند که عروسک هایشان در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

به گفته این مسئول این مجموعه نفیس فضای خوبی را برای محققان در حوزه طراحی و تولید اسباب بازی  فراهم می کند تا بتوانند موارد مورد نظر خودشان را دنبال کنندو همچنین این مجموعه می تواند برای خانواده ها و کودکان سرزمین ما جالب توجه باشد و می توانیم فصل مشترک اسباب بازی ها را در کشور های همسایه مشاهده کنیم.

وزیری نژاد در ادامه از افتتاح موزه مجازی اسباب بازی ها قدیمی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قزوین تنها استان دارای موزه حقیقی اسباب بازی با 360 قطعه اسباب بازی می باشد، در این موزه مجازی سعی شده است تا اسباب بازی های قدیمی سایر نقاط کشور نیز به صورت مجازی در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

بازی های بومی - محلی استان های غربی کشور معرفی می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین معرفی بازی های بومی و محلی استان‌های  قزوین، ایلام،خوزستان،گیلان و لرستان را از دیگر برنامه های پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی برشمرد و گفت:هنرمندان این استان ها با اجرای بازی های بومی و محلی خود علاوه بر معرفی بازی های محلی استان خود، شادی و نشاط را به گردشگران و بازدید کنندگان هدیه می دهند.

این مسئول اضافه کرد:معرفی بازی های بومی – محلی یکی از محورهای اصلی جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز است،لذا حضور استان ها علاوه بر معرفی بازی های بومی نقاط مختلف می تواند به جذابیت برنامه های جشنواره بیفزاید.

وی اظهار کرد: 100 بازی بومی و محلی شهر قزوین در این جشنواره برای شهروندان و گردشگران به نمایش درخواهد آمد و کودکان امروز با بازی‌های کودکان دیروز آشنا خواهند شد، بازی هایی که بسیاری از آنها به فراموشی سپرده شده است.

وزیری آموزش های شهروندی به کودکان را از دیگر برنامه های پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز یاد کرد و گفت: این آموزش ها در فضایی به وسعت 760 متر مربع در حیاط بهشتیان صورت می گیرد و مباحثی همچون تفکیک زباله از مبدأ، ترافیک، فضای سبز، محیط زیست، هویت شهری و گردشگری به کودکان با استفاده از شیوه های خاص و کودکانه آموزش داده می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه طی چهار دوره برگزاری جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز نزدیک به 400 هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی از جشنواره بازدید کردند، گفت: جشنواره امسال از جذابیت های بیشتری نسبت به سال های گذشته برخوردار است و با برنامه های متنوع تر و پربار تری میزبان هموطنان از سراسر کشور و شهروندان خواهد بود.

جمع آوری اسباب بازی برای کودکان نیازمند

وی افزود: یکی از غرفه‌ای متفاوت این جشنواره غرفه اهدای اسباب بازی برای کودکان محروم است که برای کودکان نیازمند راه‌اندازی شده تا افرادی که تمایل دارند اسباب بازی‌های خود را به این غرفه اهدا کرده و شادی خود را در بین کودکان محروم تقسیم کنند.

وزیری نژاد با اشاره به انتشار دو جلد کتاب در طول چهار دوره برگزاری این جشنواره با تیراژ 50 هزار نسخه و با موضوع بازی های بومی و محلی ایران و قزوین اظهار کرد: علاوه بر این، برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی توانسته است در جهت حمایت از 30 تولیدکننده اسباب بازی های بافتنی و محلی در شهر قزوین مؤثر باشد.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای جشنواره امسال را 250 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با وجود صرفه جویی حدود 50 درصدی هزینه ها نسبت به سال های گذشته به هیچ عنوان از کیفیت کار کم نشده است.

گفتنی است،جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز قزوین از سوم الی 12 فروردین ماه 95 از ساعت 16 تا 22 در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدالسلطنه واقع در خیابان امام خمینی (ره) روبروی عبید زاکانی برگزار می شود.

انتهای پیام/
فرهاد رشوند
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز