خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان البرز خبر داد:

برخی مدیران متخلف در البرز بازداشت شده‌اند/ لزوم ریشه‌یابی تخلفات اداری

رئیس کل دادگستری البرز، با اشاره به بروز برخی تخلفات در ادارات استان؛ بر لزوم انجام کار کار‌شناسی و ریشه یابی تخلفات اداری در البرز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، احمد فاضلیان افزود: هیچ فردی شامل مصونیت قضایی نمی‌شود و هرکسی در هر جایگاهی تخلفی انجام دهد با او برخورد می‌کنیم.

فاضلیان خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود فلان شخص یا ارگان، دارای مصونیت قضایی است تعبیر اشتباهی است؛ ما وامدار کسی نیستیم و در لحظه‌ای که شواهد متقنی در اختیارمان قرار بگیرد از حقوق مردم دفاع می‌کنیم لذا از مردم می‌خواهیم اگر اطلاعاتی در مورد فردی یا پرونده‌ای دارند که احساس می‌کنند نیازمند پیگیری است به دستگاه‌های تابعه قضایی اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری شود.

وی افزود: به عنوان مجموعه دستگاه قضایی، خود را متعهد به دفاع همه جانبه از حقوق مردم در همه ابعاد می‌دانیم و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که هیچ فردی دارای مصونیت نیست و هرکسی در هر جایگاهی تخلفی انجام دهد در حوزه برخورد قضایی و برای دفاع از حقوق مردم تردید نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: در راستای دفاع از حقوق مردم و حفظ بیت‌المال اکنون برخی از مدیران متخلف بازداشت شده‌اند که اگر نیاز باشد در مورد روند پرونده آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری البرز  با تبیین ضرورت توجه به امر پیشگیری برای جلوگیری از بروز تخلفات مختلف گفت: همه دستگاه‌ها برای سال آینده برنامه عملیاتی قابل تحقق ارائه دهند تا بتوانیم حجم تخلفات را که در شأن استان نیست کاهش دهیم.

وی با اشاره به جایگاه شورای قضایی در امور مختلف استان افزود: این شورا محل تصمیم‌گیری در مورد حساسترین امور استان البرز است که در حال حاضر با همدلی در حال فعالیت با هم هستند و تعامل و همکاری قابل قبولی بین دستگاه‌ها وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه برخی مشکلات دستگاه قضای استان در حال مرتفع شدن است گفت: با عنایت الهی و مساعدت ریاست محترم قوه قضائیه، پروژه‌های بزرگی در استان کلید خورد که با بهره‌برداری از برخی آن‌ها شامل ساختمان دادگستری کل، پروژه باغستان، ساختمان اجرای احکام و دادگستری اشتهارد و مشکین‌دشت، بخش عمده دغدغه‌های زیرساختی دستگاه قضای استان برطرف خواهد شد.

وی افزود: اکنون در حوزه زمین تحت تملک به شرایط مطلوبی رسیده‌ایم و می‌توانیم با زمین‌های در اختیار برای سالیان متمادی برنامه‌ریزی داشته باشیم که البته برای سال آتی نیز دو پروژه بزرگ ۸ هزار متری را کلنگ زنی خواهیم کرد.

فاضلیان با اشاره به اقدامات انجام شده و همچنین کلنگ زنی برخی پروژه‌ها هم زمان با سفر ریاست قوه قضاییه به البرز خاطرنشان کرد: با تحقق این پروژه‌ها تا چند سال آینده مشکل زیرساختی در کرج نخواهیم داشت.

وی، با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت سال آتی دستگاه قضایی، حل مشکلات قضایی استان است گفت: تعیین تکلیف برخی پرونده‌های کلان چندین سال راکد مانده از جمله مهم‌ترین اولویت‌ها و اقدامات در دست اجرا خواهد بود.

کد خبر : ۳۵۵۸۹۱