خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه؛

برنامه‌های شهرداری منطقه 20 برای زایرین و گردشگران نوروزی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۵۰۳

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 ضمن بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی از برپایی نمایشگاه بهار همدلی در مجموعه سلمان فارسی خبر داد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20  د قایقی پیش در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه مجموعه ورزشی سلمان فارسی یکی از مرکز اسکان مسافران نوروزی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) است گفت: نمایشگاه بهار همدلی با بیش از 10 غرفه فرهنگی ، مذهبی و تفریحی ورزشی در مجاورت این مرکز برای مسافران برپا شده است.

برومند نامداری تاکید کرد: به منظور بهره‌مندی مسافران نوروزی از خدمات‌رفاهی- تفریحی، نمایشگاه بهار همدلی شامل غرفه‌های سلامت- فرهنگی- عرضه کتاب- خیاطی رایگان- آرایشگری رایگان- قران بخوانید، هدیه بگیرید- عفاف و حجاب – آسیب‌های اجتماعی-آموزش شهروندی-  1888 – اطلاع‌رسانی، ورزش و تفریحات‌سالم، خانه کودک(ایستگاه نقاشی) و بازی کودک در محل اسکان مجموعه ورزشی سلمان‌فارسی و ایستگاه مکانیکی و پنچرگیری در ضلع جنوبی پارکینگ مجموعه ورزشی  برپا  است.

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات ورزشی و تفریحی برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده، گفت: در این محل، ویژه برنامه‌های ورزشی- فرهنگی و هنری شامل نقاشی کودکان، طناب‌کشی، پینگ‌پنگ، دارت شطرنج و فوتبال‌دستی برای کودکان و خانواده‌ها تدارک دیده شده است .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20، افزود: به منظور ارتقاء سلامت مسافران، مشاوره روانشناسی و تغذیه و تست قند و فشار خون به صورت رایگان انجام می شود.

وی به فعالیت غرفه‌خیاطی رایگان اشاره کرد و افزود: به منظور خدمات‌رسانی به مسافران با حضور دو نفر خیاط خانم و آقا، نیازهای مسافران به خدمات خیاطی به صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 گفت: در غرفه اطلاع‌رسانی ضمن توزیع نقشه‌های گردشگری، کتابچه گردشگری و بسته‌های فرهنگی با رویکرد بهار همدلی اطلاعات لازم به علاقه‌مندان به استفاده از خدمات گردشگری مدیریت شهری ارائه می‌شود.

نامداری یادآور شد: نمایشگاه بهار همدلی از ابتدای فروردین‌ماه تا سیزده این ماه در مجاورت مجموعه ورزشی سلمان‌فارسی برپا است.

وی همچنین گفت: قرارگاه فرهنگی شهدای مدافع حرم با تدارک بیش از صدها ویژه برنامه با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی، مسجد محوری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت از نیازمندان و زنان سپرست خانوار و ... به استقبال نوروز می‌رود.

نامداری افزود: به منظور رفاه حال شهروندان و گردشگران نوروزی و زائرین حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی در ایام نوروز در سطح منطقه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌شهدا ولی‌نعمتان انقلاب هستند و نکوداشت یاد وخاطره شهدا در حقیقت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت است، اظهار داشت: در طول ایام تعطیلات دیدار نوروزی، تکریم و تجلیل از خانواده معزز شهدا به همراه مدیران ارشد شهری در بیوت شهدا از برنامه‌های در نظر گرفته شده دربهار همدلی است.

وی با اشاره بر برپایی نمایشگاه  منطقه‌ای مشتمل بر پردیس‌های فرهنگی، ورزشی و قرآنی، سلامت، کارآفرینی و...  افزود:  30 غرفه به منظور ارائه خدمات بهینه فرهنگی و تفریحی به شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات  در میدان سلمان‌فارسی شهرری مستقر خواهد شد.

نامداری به موقعیت مذهبی و تاریخی شهرری اشاره کرد و گفت: تورهای نوروزی در ایام تعطیلات نوروزی با محوریت مرکز ری‌شناسی شهرداری منطقه 20 برپا می‌شود و تمام شهروندان علاقه‌مند از سرتاسر شهر تهران، زائران و مسافران شهرری می‌توانند از این امکانات فرهنگی به‌صورت رایگان استفاده کنند.

وی  معرفی آثار تاریخی و مذهبی و شناساندن پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری شهرری را از مهمترین اهداف تورهای گردشگری برشمرد و افزود: حضور راهنمای تور و توزیع بسته‌های فرهنگی از نقاط قوت این تورهای یک روزه است که تمهیدات لازم برای حضور بیش از هزاران شهروند پیش‌بینی شده است.

وی به برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در  میدان نماز، خیابان شهید فدایی، میدان اصلی شهرری، ورودی عوارضی تهران–قم با مشارکت منطقه 19، ضلع شرقی حرم‌حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) و فرودگاه‌امام(ره) اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در تورهای نوروزی ری‌گردی می‌توانند به مرکز ری‌شناسی واقع در میدان شهید مدرس و غرفه‌های اطلاع‌رسانی که در میادین اصلی این منطقه برپا می‌شود مراجعه کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55972118 تماس بگیرند.

وی به برپایی بازارچه کارآفرینی ویژه زنان سرپرست خانوار در مقابل ری‌شناسی اشاره کرد و افزود: در راستای بهبود شرایط اقتصادی زنان سرپرست خانوار و به منظور توانمندسازی آنها بحث اشتغال آنان در اولویت شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازارچه کارآفرینی در آستانه نوروز و فصل همدلی ایجاد می‌شود تا کمکی به زنان سرپرست خانوار برای عرضه محصولات آنها باشد، اعلام داشت: محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار در حوزه‌های مختلفی چون صنایع‌دستی، لوازم‌خانگی، پوشاک و ... به شهروندان عرضه می شود.

نامداری انجام تدارکات لازم جهت برپایی نماز جماعت همزمان با «روز طبیعت» و روز جمهوری اسلامی ایران با حضور روحانیون برای اقامه‌نماز در بوستان‌های  منتخب منطقه، برپایی نمایشگاه کتاب در مجموعه فرهنگی حضرت ولیعصر(عج)، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی، جنب متروی شهرری، برپایی سفره هفت‌سین در میادین اصلی منطقه و مجتمع بهاران و مددسرای آقایان، برپایی ویژه برنامه قرآن بخوانید ماهی‌قرمز هدیه بگیرید در محله اقدسیه، برپایی بازارچه کارآفرینی مقابل ری‌شناسی، برگزاری غرفه‌های سلامت‌محور  در ری‌شناسی ویژه زائرین و شهروندان و... را از دیگر برنامه های اجرایی در طول استقبال از بهار عنوان کرد.

به گفته وی به منظور آشنایی شهروندان با مخاطرات مراسم روز چهارشنبه سوری و پیشگیری از آسیبهای احتمالی، کلاس‌های آموزشی در اماکن عمومی سطح منطقه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه شهروندان است.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز