خبرگزاری کار ایران

پس از ۴ سال

کارخانه واکسن سازی تب برفکی خاورمیانه در مهاباد شروع به کار کرد

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت مهاباد گفت: بزرگترین کارخانه واکسن سازی تب برفکی خاورمیانه و سومین کارخانه جهان در نوع خود پس از یک وقفه چهار ساله فعالیت مجدد خود را در شهرستان مهاباد از سر گرفت.

صادق قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت کارخانه واکسن سازی تب برفکی خاورمیانه با حضور امام جمعه، قائم مقام موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی،مقامات استان، فرماندار مهاباد و شماری از مسئولان این شهرستان دوباره این واحد صنعتی به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت مهاباد گفت: این کارخانه واکسن سازی قادر است سالانه بیش از 50 میلیون دوز واکسن تب برفکی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

وی افزود: این واحد تولیدی که در فضایی به زیربنای 10هزار و 600 متر مربع احداث شده، نخستین شرکت بخش خصوصی در کشور است که یکی از محصولات موسسه رازی را با هدف صادرات و رفع نیازهای داخلی تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: برای راه‌اندازی این کارخانه واکسن سازی که کیفیت تولید آن در حد استانداردهای جهانی است، در مجموع 120 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که 33 میلیارد ریال آن از سوی بخش خصوصی و مابقی به شکل تسهیلات بانکی تامین شده است.

قادری ارزش تولید سالانه این شرکت را بیش از یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این شرکت قادر است میزان تولیدات خود را در صورت نیاز بازار مصرف به میزان 20 درصد افزایش دهد.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت مهاباد تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه، ایران از نظر ظرفیت تولید، سومین تولیدکننده واکسن تب برفکی جهان به شمار می رود که تولیدات آن نیاز کشور را در این زمینه تامین می‌کند و مازاد تولید آن نیز امکان صادرات به خارج از کشور را فراهم می‌کند.

کد خبر : ۳۵۲۳۰۴