خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

موقوفات احیا و تصرف نشده دراستان زنجان زیاد است

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۸۴۲

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، گفت: اعتبارات مساجد دولتی است و استان زنجان در این راستا دارای مشکلاتی است و فرمانداری‌ها باید در این زمینه تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام احمد نیکنام لاله مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ولایت رکن رکین است، اظهار داشت: جایگاه شان و منزلت ولایت در دین و مذهب مهم و اساسی است.

حجت الاسلام نیکنام لاله، با بیان اینکه  سازمان اوقاف در تمامی ابعاد طبق آیین نامه ها و دستورالعمل ها عمل می‌کند، افزود: آزمون سراسری حفظ قرآن کریم و طرح تقویت این برنامه طبق منویات رهبری در سال چهارم با 5 هزار و 200 نفر برگزار می شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به اینکه آزمون سالیانه حفظ قرآن در تمامی شهرستان‌ها برگزار می شود، تصریح کرد: این آزمون صرفا مختص افراد ثبت نامی نیست بلکه شامل حال همه افراد جامعه که علاقمند حفظ قرآن را شامل می شود.

وی، برگزاری بزرگترین همایش قرانی را  دراین راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: جوایز ارزنده ای نظیر کمک هزینه های سفر به اماکن مذهبی و اتبات عالیات به همراه جوایز نفیس خواهد بود که در این مورد شاهد بدست آوردن بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی نیز خواهیم بود.

حجت الاسلام نیکنام لاله، در این خصوص گفت: 13 اسفند زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن خواهد بود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، شرکت در این آزمون را بدون محدودیت اعلام کرد و خاطر نشان شد: اجرای طرح دست‌های مهربانی نیز از جمله برنامه ها در این زمینه برای کمک به نیازمندان درجامعه است.

حجت الاسلام نیکنام لاله، شناسایی نیازمندان را در این راستا مهم ارزیابی کرد وگفت: در استان زنجان 14اسفند شاهد برگزاری این طرح خواهیم بود.

وی، همچنین برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی را همزمان با ایام شهادت فاطمه زهرا(س) در این زمینه اساسی برشمرد و گفت: کلیه بقاع دراین زمینه آمادگی برای خدمات رسانی به خواهران را همراه با اجرای برنامه‌های ویژه، برگزاری خیمه معرفت ، بصیرت افزایی، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون از دیگر برنامه ها  خواهد بود.

حجت الاسلام نیکنام لاله، در ادامه خبر از حرکت بانوان فاطمی دراین ایام با اجتماع از حسینبه اعظم داد و یادآورشد: شام غریبان نیز درمحوطه امامزاده برگزار می شود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری افزود: مجموعه امامزادگان و 52 بقاع درصدد پذیرایی از مسافران نوروزی در این خصوص خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اینکه ثبت نام برگزاری  39 امین دوره مسابقات قرآنی از اسفند ماه شروع و در خرداد ماه 95 این مسابقه برگزار می شود.

این مقام مسئول در استان زنجان، اضافه کرد: 104وقف جدید در هفته وقف در استان زنجان ثبت شده است.

وی احداث بیمارستان 196تختخوابی شهر قیدار را از با امضاء تفاهمنامه‌های در این شهر مهم دانست وگفت: ما آمادگی اقدامات ایجاد این بیمارستان را داریم و نیازمند دستگاه‌های مرتبط در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام نیکنام لاله، موقوفات احیا و تصرفت نشده دراستان زنجان را زیاد برشمرد و یادآورشد: بالا بردن درآمد موقوقات در استان ضروری است.

وی، میزان اعتبارت اداره کل اوقاف و امور خیریه را بالغ بر یک  میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این اعتبارات که باید برای سالجاری 53 درصد اختصاص و پرداخت می شد که تا به امروز هنوز ریالی پرداخت نشده است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در پایان سخنان خود، خبر از تبدیل امامزاده سید ابراهیم زنجان به مکان و موسسه فرهنگی در آینده داد و گفت: با اجرای این طرح شاهد بزرگترین مکان فرهنگی شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز