خبرگزاری کار ایران

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی:

نمایندگان آینده مجلس در قوانین مخل‌اشتغال بازنگری کنند

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: باتوجه به اینکه اشتغال یکی از مطالبات جدی مردم و خصوصا جوانان است نمایندگان مجلس آینده باید به قوانین مربوط به فضای کسب و کار توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ناصر توکلیان‌فر در گفت و گو با ایلنا، ضمن بیان این مطلب که انقلاب اسلامی مردمی و با استفاده از آموزه‌های دینی بود، در خصوص فعالیت‌های نمایندگان مجلس آینده اظهار کرد: نمایندگان باید در قوانینی که مخل کسب و کار است بازنگری داشته باشند و به قوانینی که فضای کسب و کار را بهبود می‌بخشند، توجه ویژه کنند.

وی افزود: همچنین مجلس باید امور تصدی گری را به بخش مربوطه واگذار کند این در حالی است که اتاق تعاون اصلی‌ترین نماینده در این حوزه است.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان بهترین الگوی مردم سالاری باید نمونه بارز این موضوع باشد و مردمی بودن در عملکرد اعضای آن باید بروز ظهور داشته باشد.

وی افزود: در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌ها و مخاطراتی که پیش روی‌مان گذاشتند اصلی‌ترین مطالبه مردم بهبود وضعیت و شرایط اقتصادی شان است.

توکلیان‌فر تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را در ارتباط با قوانینی که در مجلس می‌گذارند در نظر داشته باشند.

وی عنوان کرد: همه ما سه اصل ذکر شده را به عنوان افرادی که در ارتباط تنگاتنگ با مردم هستیم باید سرلوحه خود قرار دهیم و عزت و مصلحت‌مان را با حکمت توام کنیم.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی در مورد ویژگی‌های یک نماینده کارآمد اظهار کرد: یک نماینده وظیفه‌شناس فردی است که پس از قرار گرفتن در مجلس، با تشکل‌ها تعامل و جلسات مستمر داشته باشد تا در جهت تدوین قوانین و فعالیت‌های اقتصادی بهتر عمل کنند.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: به عنوان تشکل‌های مردم نهاد وظیفه داریم در چارچوب برنامه‌های پنج و 20 ساله تدوین شده در غالب اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

توکلیان‌فر اقتصاد را دارای ابعاد مختلف دانست و در ادامه عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در حوزه ایجاد اشتغال، افزایش و بهبود وضعیت تولید و خصوصا در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصادی سالم و سلامت و مفید داشته باشیم باید به حوزه دانش بنیان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصادی درون‌زا با رویکرد برون‌گرا داشته باشیم باید دولتی چابک داشته باشیم به این معنی که دولت باید در امور حاکمیتی فعال باشد.

توکلیان‌فر افزود: مهمترین بحث در این خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی و توجه به بخش تعاون است همچنین اعتقاد داریم که اقتصاد باید به شکلی عمل کند که نتیجه آن عدالت اجتماعی باشد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی در قانون اساسی در سه بعد دولتی، خصوصی و تعاونی تعریف شده است در بخش تعاونی توجه به نیروی انسانی است.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی در تشریح بیشتر بخش تعاونی گفت: این حوزه می‌تواند سرمایه‌های انسانی را وارد بخش اقتصادی کرده و با این عملکرد در اثربخشی حوزه اقتصاد مفید و موثر باشد.

کد خبر : ۳۵۰۲۹۹