خبرگزاری کار ایران

خوش‌لحن در گفت‌وگو با ایلنا:

تشکیل مجلس معتدل می‌تواند کاستی‌های گذشته را جبران کند

دبیر جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی استان اردبیل گفت: باتوجه به اینکه دولت توانسته دست به انجام کارهای ارزشمندی بزند به نظر می‌رسد که اگر مجلس محکم و منسجم و معتدلی شکل بگیرد می‌توان کاستی‌های سالیان گذشته را جبران کرد.

«هوشنگ خوش‌لحن» دبیر جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: زمانی که صحبت از حزب می‌شود قطعاً با تعاریف مختلفی روبرو می‌شویم که هدف اصلی آن کسب قدرت سیاسی است و احزاب با این اهداف وارد میدان می‌شوند که این بحث نمایانگر این است که انسان‌ها به صورت فردی نمی‌توانند به فعالیت خود بپردازند و باید جمع‌گرا باشند تا بتوانند نسبت به احقاق هدف مورد نظر اقدام کنند. جبهه تدبیرو توسعه هم از این امر مستثنی نیست و هدف اصلی خود را ارتباط با مردم و روشنگری آنها قرار داده است.

وی در تشریح مطالبات مردم و وظایف نمایندگان آینده مجلس بیان داشت: قانونگذار برای نمایندگان تعیین کرده است که چگونه باید رفتار کنند و حتی وظایف آنها را گوشزد کرده است که در مرحله تصویب و نظارت خلاصه می‌گردد. در اینجاست که باید بگوییم اگر نمایندگان از توانمندی و کارایی خوبی برخوردار باشند می‌توانند از یک لایحه دفاع کنند و در بعد نظارتی هم اگر شخصیت شجاعی داشته باشد می‌تواند جلوی خیلی از مسائل را بگیرد که البته مردم‌داری و کلان‌نگری می‌تواند از سایر توانایی‌های وی باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان عنوان کرد: شرکت مردم در انتخابات بدون شک می‌تواند به انتخابات رسمیت و حتی شکل تازه‌ای بدهد چراکه بر اساس رای آنها است که مجلس شکل می‌گیرد. بنابراین باتوجه به اینکه دولت توانسته دست به انجام کارهای ارزشمندی بزند به نظر می‌رسد که اگر مجلس محکم و منسجم و معتدلی شکل بگیرد می‌توان کاستی‌های سالیان گذشته را جبران کرد.

کد خبر : ۳۴۹۹۲۲