خبرگزاری کار ایران

محمد استادی در گفت‌وگو با ایلنا:

رکود اقتصادی باید با همت نمایندگان مجلس از بین برود

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۹۱۰

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: رکود شکل گرفته در بازار باید با همت و تدبیر نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می کنند از بین برود.

محمد استادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه باید نمایندگان محترم مجلس دیدگاه اقتصادی داشته باشند، تصریح کرد: این نگاه باید به صورت کارشناسی و دقیق و در حوزه‌های مختلف دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه باید رکود حاضر بر بازار مشهد از بین برود، تصریح کرد:  مهم‌ترین کمکی که یک مجلس کارآمد می‌تواند به مردم کند، توسعه اقتصادی و از بین بردن رکود حاکم است.

استادی در مورد راهکارهای اصلی رفع رکود حاکم عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر در بخش تولید سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود و سرمایه‌گذاری‌های که قبلاً انجام گرفته به مشکل برخورده‌اند که این مشکلات با سرمایه‌گذاری جدید رفع می‌شود، بنابراین باید شرایط برای ورود و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود و در میان سرمایه‌داران داخلی که عضو مولد در چرخه اقتصادی هستند اطمینان لازم ایجاد شود.

عضو هیئت‌رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه باید اطمینان لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در کشور فراهم شود، تصریح کرد: نباید از انگ‌زدن و اینکه گمان شود نگاه ما به دست خارجی‌ها است، ترسید.

وی عنوان کرد: خصوصی‌سازی باید به شکل گسترده و واقعی انجام شود و بخش‌های کلیدی و حساس اقتصاد در اختیار بخش‌خصوصی قرار گیرد چون بخش خصوصی به رغم عدم وجود نیاز به سرمایه، اطمینان کافی به منظور سرمایه‌گذاری را ندارند.

استادی با اشاره به قوانین مفیدی که تاکنون در بهبود شرایط اقتصادی تصویب شده، ‌اضافه کرد: دو قانون حمایت از سرمایه‌گذار خارجی و بهبود فضای کسب و کار قوانینی هستند که باید اجرا شوند تا وضعیت اقتصادی کشور بهتر شود، بنابراین لازم است مجلس پیگیری و مطالبه این دو قانون را از دولت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز