خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون امور زنان وخانواده رئیس جمهور؛

مرکز ترک اعتیاد طلوع بانوان استان اصفهان در کاشان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۸۰۹

دومین مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت طلوع بانوان استان اصفهان با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان و زیر بنای 350 مترمربع در کاشان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، « خانم شهیندخت ملاوردی» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از راه اندازی این مرکز اقامتی و ابراز تاسف از اینکه هیچ کس از آسیب خانمانسور مواد مخدر در مصون نیست و مذهب و دین نمی شناسد، گفت : همانطور که اعتیاد به عنوان یک آسیب جدی تمام مرزها را درنوردیده است و ممکن است همسایه ، هموطن و جامعه را درگیر کند، باید درجهت مهار آن قدم‌های جدی‌تری برداریم.

وی انسان‌های گرفتارشده در دام اعتیاد را ناشی از فقر فرهنگی، اقتصادی و غیره عنوان کرد و گفت : همگان باید قبل از اینکه کار از کار بگذرد به دنبال حل ریشه ای این معضل خانمان سوز باشیم .

مولاوردی مهمترین عامل طلاق  و آسیب های اجتماعی در کشورمان را ناشی از اعتیاد دانست و گفت : متاسفانه در کشورمان راحت ترین کار درمان فرد معتاد در جامعه را بعد از معتاد شدن می دانند و درحالی که قبل از رفتن فرد به سمت این معضل خانمانسوز باید زمینه های عدم گرایش وی را به مواد مخدر در جامعه فراهم کنیم  .

وی سلامت محور و درمان محور را در دنیا دو رویکرد مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت : در سلامت محور مصونیت و توانمندی لازم در مقابل آسیب ها فراهم می شود و در درمان محور نیازمند هزینه های زیادی است که  فرد به جامعه تحمیل می کند .

وی با بیان اینکه دولت بدون مشارکت بخش خصوصی نمی تواند برای مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی قدم‌های اساسی بردارد، گفت : آرزو می‌کنم خیرین با اقدامات بشردوستانه، خدا پسندانه و برداشتن قدم‌های محکم تر دولت را برای ایجاد یک زندگی شایسته و سالم برای زنان و انسان‌هایی که درگیر این معضل هستند درجهت کاهش آلام بشری  کمک کنند .

ملاوردی با ابراز رضایت از این حرکت بسیار ارزشمند در شهرستان کاشان افزود: معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور آمادگی کامل دارد در حرکت بزرگی که در این شهرستان شروع شده همچنان درکنار شما باشد .

« مصطفی جوادی مقدم » رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نیز در ابتدای این مراسم با ابرازخرسندی ازنقش خیرین شهرستان کاشان درایجاد اقامت‌گاه‌های میان مدت برای ترک معتادین گفت : نباید به دلیل فقر فرهنگی اجازه بدهیم جامعه و جوانان به سمت و سوی گرایش مواد مخدر بروند.

وی با تاکید عزم جدی مسئولان شهرستان کاشان درحل معضل اعتیاد با کمک‌های فکری، علمی، مالی و رسانه ای گفت : اگر این مشکل درجامعه شیوع پیدا کند معضلات آن تمام جامعه را دربر خواهد گرفت .

 وی افزود : این مشکلات را اگر از طریق فرهنگی نه به زور و ابزارهای قهری حل نکنیم مطمئنا در جامعه شیوع پیدا خواهد کرد .

وی اظهارداشت : اگرمردی در جامعه معتاد شود زن خانواده سال‌های سال تا پای جان می‌ایستد هر چند معدود افرادی هستند که مشکل‌شان را با طلاق حل می‌کنند ولی اگر یک زن خانواده به این معضل دچار شود کدام مردی به پای آن زن خانواده می‌ایستد .

وی با تاکید بر هوشیاری بانوان در فضاهای مجازی در ارتباط با معضلات مواد مخدر افزود: با توجه به اینکه دشمنان در فضای مجازی مادران خانواده را هدف قرار می دهند باید با اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی با این معضل به طور جدی برخورد کنیم.

شایان ذکراست در این مراسم علاه برحضور معاون سیاسی اجتماعی و مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه شهرستان کاشان، جمعی از مسئولان ادارات، کارشناسان بهزیستی و خیرین شهرستان کاشان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز