خبرگزاری کار ایران

یک پیشگام مبارزات انقلابی در اصفهان:

حضور 12 هزار داوطلب مجلس به معنی توسعه‌ سیاسی‌کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۸۷۹

یک پیشگام مبارزات انقلابی در اصفهان گفت: امروز اگر ایران می‌تواند یک تنه با شش قدرت جهانی بر سر میز مذاکره بنشیند یا 12 هزار نفر برای ثبت نام مجلس حاضر می‌شوند این بدان معنی است که توسعه سیاسی در کشور رخ داده که قبل از انقلاب وجود نداشت.

سید علی نکوئی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در اصفهان، اظهار کرد: نکته‌ای که امروز نسل جوان و تحصیل کرده باید در سالروز انقلاب اسلامی و جشن های این پیروزی به آن بپردازد، بررسی و تحلیل شرایط قبل انقلاب و امروز است.

 وی افزود: پیش از انقلاب شاید به ظاهر یک استقلالی وجود داشت و جشن 2500 ساله برگزار می‌شد و مدام به گذشته کشور افتخار می کردند، اما در مقابل دولت های با نفوذ غربی عملا کشور هیچ قدرتی نداشت. در واقع پس از انقلاب مشروطه به سمت سال 1357 کشورهای انگلیس، روسیه و آمریکا همواره ایران را وابسته کرده و ایران فقط سنبل آنها در منطقه بود که مثال بی چون و چرای آن قانون کاپیتولاسیون بود که فریاد امام (ره) را درآورد.

این پیشگام مبارزات انقلابی در اصفهان ادامه داد: امروز دولتمردان ایران در مقابل شش کشور و قدرت جهانی یک تنه می ایستند و این نشان می‌دهد که جایگاه سیاسی امروز ایران و طاغوت اصلا با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

نکوئی تاکید کرد: متاسفانه امروز آنطور که باید و شاید برای جوانان بررسی و تحلیل دوران مختلف صورت نپذیرفته که جوانان بتوانند حس کنند که امروز ایران در وضعیت سیاسی قدرتمندی نسبت به قبل از انقلاب قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 هزار نفر ثبت نام کرده اند که این شور و نشاط سیاست داخلی را در میان مردم نمایش می دهد این در حالی است که در زمان قبل از انقلاب بسیاری از مردم اصلا نماینده خود را نمی شناختند و اصولا مردم رای نمی دادند یا اگر هم پای صندوقی حاضر می شدند به صورت سوری بود.

این پیشگام مبارزات انقلابی تصریح کرد: البته امروز نیز عده‌ای فریاد می زنند که چرا این تعداد انسان برای مجلس ثبت نام کرده اند که باید در جواب آنها پاسخ داد این همان توسعه سیاسی است و پیشرفت سیاست داخلی است که ما برای آن انقلاب کردیم و این دقیقا همان شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی است.

باید به جد در انتخابات شرکت کنیم
سید علی نکوئی در ادامه مصاحبه در خصوص آخرین وضعیت اصلاح طلبان استان اصفهان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تقریبا طبق آخرین برآوردها چهره شاخصی از اصلاح‌طلبان اصفهان تایید صلاحیت نشده است و برخلاف رقیب ما که وضعیت اش از ابتدا مشخص بود ما در حالت انتظار بودیم و امروز هم که اکثرا چهره های ما را تایید نکردند.

وی ادامه داد: ما باید در انتخابات شرکت کنیم و به جد این کار را با تمام توان انجام می دهیم و از بین همان نیروهایی که تایید صلایت کرده اند نیروهای متخصص، حقوقدان، اقتصاد دان و جامعه شناس را شناسایی و روی آنها سرمایه گذاری می کنیم.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان ادامه داد: لیست خود را نیز برای بسته شدن انتخاب کرده ایم و قطعا با حامیان دولت لیست مشترکی خواهیم داد و احزابی که به دولت نزدیک هستند را نیز با خود همراه می دانیم.

نکوئی خاطرنشان کرد: نیروهایی که احساس تکلیف کرده و به میدان آمدند همگی قابل احترام هستند چه آنهایی که تایید شدند و چه آنهایی که رد صلاحیت شدند و اعتقاد اصلاحات امروز این است که با قوت در انتخابات شرکت کنیم و اصلح را برگزینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز