خبرگزاری کار ایران

۲۰۰ هزار نفر در لرستان در معرض آسیب‌های ناشی از معلولیت‌ قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۷۱۹

همایش پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک، با حضور جمع کثیری از مدیران دستگاههای اجرایی و اساتید برجسته این حوزه در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، این همایش با حضور جمعی از مدیران کل و معاونان دستگاه‌های اجرایی، فرماندار خرم‌آباد، شهردار خرم‌آباد و جمعی از اساتید و کارشناسان این حوزه در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی برگزار شد.

 مدیرکل بهزیستی لرستان با تبیین شاخص‌های توسعه یافتگی و جمعیتی در استان افزود :هر 8 دقیقه یک معلول متولد می‌شود و 25 درصد جمعیت جهان به نوعی تحت تاثیر معلولیت‌ها قرار دارند.

اسداله حیدری اظهار داشت در استان ما 200 هزار نفر در معرض آسیب‌ها و یا مشکلات ناشی از معلولیت‌ها قرار دارند که علاوه بر این مسئله هزینه‌هایی را به دولت تحمیل می‌کند.

مدیرکل بهزیستی پیشگیری از معلولیت‌ها را بهترین استراتژی در مقابله با معلولیت دانست و تصریح کرد: با مشاوره و آزمایش ژنتیک می‌توان تا 50درصد از بروز معلولیت‌ها پیشگیری کرد بنابراین با آگاه‌سازی و حساس‌کردن آحاد جامعه می‌توان از پیدایش و تولد انسان‌ها با معلولیت مختلف، جلوگیری کرد.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان ما به علت تعصبات قومی، اختلالات ژنتیکی و کروموزومی شاهد بروز معلولیت‌های بیشتری هستیم و در برخی روستاها تا 20 درصد جمعیت آن را افراد معلول تشکیل می‌دهند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز در این همایش افزود: با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی لرستان کارگاه‌های آموزشی به صورت پایلوت در 12 دبیرستان دخترانه برگزار و هزار و 500 دانش‌آموز در قالب روزنامه دیواری و نشریه فعالیت‌هایی داشته و از آنها آزمون برگزار شده است.

در این همایش مظاهری فوق‌تخصص غدد و متابولیسم‌کودکان و رضازاده مدرس‌ژنتیک، مطالب تخصصی را ارائه کردند و در پایان نیز از فعالان و مدیران مرتبط با همایش با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز