خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه سال ۹۴

40 میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان لامرد واریز شد +جدول‌ها

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان لامرد از واریز بالغ‌بر 40 میلیارد و شش‌صد و شصت و پنج میلیون ریال عوارض ارزش‌افزوده در 9 ماهه سال 94 به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان لامرد خبر داد.

رحمن زمانی با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در لامرد گفت: از شروع قانون مالیات بر ارزش‌افزوده یعنی از اول مهر 87 تاکنون بالغ‌بر 164 میلیارد و 602 میلیون ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان لامرد واریز شده است.

وی با تقدیر و تشکر از مردم در پرداخت به موقع مالیات، افزود: طبق قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در سال‌جاری، مالیات و عوارض ارزش‌افزوده به نرخ 9 درصد محاسبه می‌شود که 5 درصد مالیات، 3 درصد ارزش‌افزوده و یک درصد نیز مالیات بر سلامت می‌باشد.

رئیس اداره امور مالیاتی لامرد ادامه داد: در 9 ماهه امسال به طور مجموع سهم شهرداری‌های لامرد، اشکنان، علامرودشت، چاه‌ورز و اهل از عوارض ارزش‌افزوده بالغ‌بر 22 میلیارد و هفت‌صد میلیون ریال و همچنین بالغ‌بر 17 میلیارد و نهصد و شصت و چهار میلیون ریال سهم دهیاری‌های لامرد، علامرودشت، اشکنان و چاه‌ورز بوده که به حساب همه‌ی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

زمانی اظهارکرد: سازمان امور مالیاتی کشور و به تبع آن اداره امور مالیاتی لامرد با اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده از اول مهر 87 ماهانه درصد قابل توجهی از این عوارض را براساس آخرین سرشماری جمعیت (سال 90) به حساب شهرداری ها و دهیاری‌ها واریز می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کارمندان اداره امورمالیاتی لامرد به طور غیرمستقیم در عمران و آبادانی منطقه نقش بسیاری داشته‌اند، تصریح کرد: کارمندان زحمتکش این اداره به صورت شبانه روز برای تشخیص و وصول مالیات بر ارزش افزوده تلاش می‌کنند تا روزانه شاهد آبادانی و توسعه منطقه بوسیله پرداخت مالیات مودیان باشیم.

وی با بیان اینکه متولی وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده اداره امورمالیاتی می باشد، افزود: مدیران اجرایی باید با برنامه‌ریزی دقیق؛ مالیات و عوارض را که به عنوان امانتی در دست آنان است نیز از طریق اجرای پروژه های عمرانی به دست مردم که صاحبان اصلی آن است برسانند.

زمانی خاطر نشان کرد: همان گونه که اداره امور مالیاتی به طور دقیق در جمع آوری عوارض ارزش‌افزوده و سپس توزیع آن در بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اقدام می‌کند نیز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بایستی دقت فراوانی در زمینه هزینه کرد داشته باشند.

 وی با بیان اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بایستی در زمینه اطلاع رسانی لازم به مردم در خصوص مبالغی که در این دوره ها به حساب آن ها واریز شده است نیز به این اداره کمک کنند، گفت: قطعاً این اطلاع رسانی میتواند نقش زیادی در اعتمادسازی مردم به دولت، توسعه فرهنگ مالیاتی و تشویق و ترغیب آن‌ها به پرداخت مالیات و بالا بردن سهم مشارکت مردم در عمران و آبادانی منطقه داشته باشد.

رئیس اداره امور مالیاتی لامرد با تأکید بر ارائه گزارش دهیاران و شهرداران در خصوص هزینه کرد عوارض ارزش‌افزوده به مردم از نماینده عالی دولت تدبیر و امید در لامرد خواست تا عوارض ارزش افزوده براساس طرح های عمرانی اولویت دار هزینه شود.

ایلنا مطابق وظیفه اطلاع رسانی که برعهده دارد نیز جداول پرداخت عوارض ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان لامرد را به طور کامل منتشر کرده است که در ادامه می‌بینید:

عوارض ارزش افزوده 1

عوارض ارزش افزوده 2

عوارض ارزش افزوده 3

عوارض ارزش افزوده 4

عوارض ارزش افزوده 5

کد خبر : ۳۴۲۷۰۵