خبرگزاری کار ایران

رییس دبیرخانه ادیان توحیدی در هفتمین همایش ادیان توحیدی:

همزیستی ادیان در ایران امری اعتلایی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۲۲۰

رییس دبیرخانه ادیان توحیدی گفت: همزیستی ادیان در ایران امری اعتلایی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در هفتمین همایش بین المللی ادیان توحیدی اظهارکرد: شهر اصفهان از دیرباز با تاسیس مرکز صفاخانه در محله جلفا توسط حاج آقا نورالله اصفهانی به عنوان یکی از مراکز گفتگوی ادیان توحیدی شناخته شده است و جای خرسندی است بگویم همزیستی ادیان توحیدی در اصفهان نه تنها امری مسالمت آمیز بلکه امری اعتلایی در زمینه های مختلف هنری، اقتصادی و ... است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این همایش در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک رویداد تحول آفرین در حوزه دین برگزار می شود که پیروزی برجام با مدد الهی و تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب و رییس جمهور محترم و فرزندان حوزه دیپلماسی کشور در این ایام بر شادی مردم و ما افزوده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد همایش ادیان توحیدی پرداخت و افزود: دبیرخانه این همایش از سال 89 شکل گرفت و اکنون هفتمین سال خود را برگزار می نماید.

ارزانی ادامه داد: تولید و نشر مقالات علمی، فعالیت های بین ادیانی، چاپ نشریه و بیانیه و برگزاری همایش های ملی و بین المللی از جمله فعالیت های آن است.

وی تصریح کرد: دبیرخانه همایش ادیان توحیدی در سال گذشته از ایران و هشت کشور جهان در چهار محور اصلی علمی و تخصصی 206 مقاله دریافت کرد که 99 مقاله برگزیده شد و در پنج جلد به چاپ رسید که از این میان 13 مقاله برتر در مجلات علمی پژوهشی به چاپ رسیدند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دبیرخانه این همایش همواره از حمایت های مادی و معنوی علما و مراجع دین برخوردار بوده و امیداریم که مسئولین محترم برای راه اندازی مجدد صفاخانه در اصفهان حمایت قابل توجهی بنمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز