خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جمع خبرنگاران

تحقق ۸۰ درصدی سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۲۰۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال جاری یک میلیارد تومان اعتبار در حوزه سرمایه گذاری در استان پیش بینی شده بود که ۸۰ درصد این رقم محقق شده است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان امروز(8 بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به جهت شرایط ویژه در حوزه اقتصادی، صنعتی و معدنی پس از برجام نگاه ها به این بخش به عنوان بخش نجات دهنده از لحاظ اشتغال رونق تجاری و افزایش درآمد مردم دوخته شده است.

وی با بیان اینکه اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان متولی این بخش در سطح استان از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: تمام افراد در بخش دولتی نگاه ویژه ای به این بخش داند.

این مقام مسئول افزود: تحریم ها برداشته و برجام عملیاتی شد و از سوی رهبری و ریاست جمهوری این نکته بارها تاکید شده است که دوستانی که در دوران تحریم در کنار ما بودند و کمک می کردند رفتار متفاوتی پس از تحریم با آنان خواهیم داشت.

فغفوری با یادآوری اینکه در سطح استان زنجان حوزه صنعت، معدن و تجارت از گلوگاه سختی در راه عبور است، خاطرنشان کرد: شرایط سال آینده بسیار بهتر از شرایط کنونی خواهد بود.

به گفته وی، در استان زنجان رسانه ها نیز با این شراط در کنار واحدهای تولیدی بودند و با قلم های خود کمک می کردند تا از این گلوکاه به سلامت عبور کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه های راهبردی در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال تدوین شده است و با توجه به شرایط و مشکلات، میزان سرمایه گذاری در سال جاری یک هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود، افزود: تاکنون 80 درصد این رقم پیش بینی شده است.

فغفوری به ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: با تحقق این میزان سرمایه گذاری تا پایان برنامه ششم رتبه استان از 15 به 11 ارتقاء پیدا می کند.

وی به سرمایه گذاری های انجام شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: سال آینده با بهره برداری از واحد ناب آرش در اسفند و واحد راشا کاسپین این رقم به راحتی محقق می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا اواخر سال 95 خط ریل شهرک صنعتی شماره یک با تخصیص 3 میلیارد تومان اعتبار به عنوان یک پروژه 40 میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد، گفت: 30 طرح در سطح استان وجود دارد که هفتگی به صورت تلفنی رصد می شود.

فغفوری با بیان اینکه در کنار رصد طرح های بزرگ توجه به صنایع کوچک داریم که در کنار صنایع بزرگ رشد پیدا می کنند، افزود: صنایع بزرگ صنایعی است که بالای 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده باشند و سیستم اداری نمی تواند جذب کند بلکه باید موردی مراجعه و مورد بررسی قرار گیرند.

وی به واگذاری زمین به پروژه با 50 میلیارد تومان از صاحبان سامان سابق آرین توتون در شهرک صنعتی شماره 2 خبر داد و گفت: 25 درصد واحدهای تولیدی استان تعطیل است و به دنبال تعیین تکلیف این واحدها هستیم.

به گفته این مقام مسئول 17 واحد صنعتی تعطیل شده  در استان در سال جاری دوباره وارد چرخه شده اند.

وی در ادامه به پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: پروژه نبرد فولاد کاران افق آماده استارت با 140 نفر پرسنل به عنوان اولین واحد فولاد آلیاژی الکترود کشور، مجموعه کیان فولاد ابهر میلگرد ، واحد نساجی سرمه پود، واحد تخصصی دانش بنیان در ماهنشان به عنوان واحد تخصصی در تولید قیر از اهم این پروژه هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز