خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

قاچاق پوشاک مانع از ثروت‌آفرینی و تولیداشتغال‌ این صنعت شده است

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۱۷۸

رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان خراسان گفت: قاچاق 2.5 میلیارد دلاری پوشاک، این صنعت را از ثروت آفرینی و تولید اشتغال باز داشته است.

نسرین یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، برنامه توسعه اقتصادی در صنعت پوشاک را نیازمند بازنگری اساسی دانست و افزود: در شرایطی که کل صادرات غیر نفتی ایران در نه ماه گذشته، 33 میلیارد دلار بوده است، ما شاهد صادرات 30 میلیارد دلاری کشور ترکیه در یک سال و تنها در صنعت پوشاک هستیم.

یوسفی با اشاره به تولید ثروت توسط این صنعت در ترکیه، اظهار داشت:  این صنعت با سرمایه اندک می تواند به ثروت آفرینی و تولید اشتغال منجر شود ولی در حال حاضر با قاچاق 2.5 میلیارد دلاری پوشاک در کشور، این روند دچار مشکل شده است.

وی الگوبرداری از صنایع کشورهای توسعه یافته و الگوسازی آن در کشور را امری ضروری دانست و عنوان داشت : با وجود نیروهای جوان در کشور، باید بستر این اتفاق به راحتی فراهم شود ولی ضعف در انجام کامل فرآیند کسب و کار ، موضوعی است که در کشور هنوز برای آن برنامه‌ای جامع و در عین حال عملیاتی تدوین نشده است.

این کارآفرین برتر کشور، راهکارهای موجود در حل این معضل را آموزش و تربیت طراحان، بکارگیری محققان بازار ، روش‌های تولید ، بهره وری و تقویت شبکه های فروش برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز