خبرگزاری کار ایران

درنشست هیات تجاری هلند با فعالان اقتصادی البرز تاکید شد؛

لزوم سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک شرکت‌های هلندی و ایرانی در بخش کشاورزی البرز

در نشست هیأت تجاری شرکت بین المللی هلند با جمعی از فعالان اقتصادی استان البرز بر لزوم سرمایه گذاری و همکاری‌های مشترک شرکت‌های هلندی و ایرانی در بخش‌های مختلف، مخصوصا در بخش کشاورزی استان البرز تاکید شد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمیدطهائی، شامگاه چهارشنبه در نشست هیأت تجاری شرکت بین المللی هلند با جمعی از فعالان اقتصادی استان، گفت: شرکت بَرنتز هلند، به عنوان اولین سرمایه‌گذار بعد از اجرای برجام پیشگام در توسعه روابط اقتصادی و تجاری کاری است و ما نیز با فراهم ساختن بسترها از تداوم ارتباطات استقبال خواهیم کرد.

وی با تبریک آغاز همکاری های مشترک بین دو کشور جمهوری اسلامی و هلند، افزود: استاندار البرز با اشاره به دیپلماسی سیاسی صلح آمیز کشورمان افزود: پیام جمهوری اسلامی همواره صلح و آشتی بوده است و در این ایام شاهد هستیم دنیا با این نظرِ جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیده و تصویب قرارداد برجام نیز بر همین مبنا بوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم با فضای خوبی که بعد از توافق فرجام بین جمهوری اسلامی و 1 +5 بوجود آمده و با مقدماتی که از ماه‌ها قبل ایجاد شده بود بتوانیم به سرفصل مشترکی در روابط تجاری در عرصه بین الملل دست یابیم.

استاندار البرز در ادامه افزود: موفقیت کشور هلند در سرمایه گذاری با جمهوری اسلامی بعد از برجام، به عنوان اولین قرارداد اقتصادی، در رسانه های جهانی نیز بازتاب ویژه ای داشته است.

وی با اشاره به سیاست اقتصادی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به توسعه اقتصادی کشور بدست توانمند بخش خصوصی اعتقاد دارد و از روند حمایت و پشتیبانی می کند با همین رویکرد ما نیز از گسترش همکاری های مشترک استقبال خواهیم داشت.

وی همچنین با تشریح وضعیت استان البرز و استقبال سرمایه گذاران، با اشاره به شروط پذیرش طرح‌های سرمایه گذاری در البرز گفت: به استانی وارد شده اید که با استقبال سرمایه گذاران همراه است؛ به جهت استقرار واحدها و شرکت ها شرایطی را در این استان قائل هستیم که هایتک بودن مهمترین آنها است و خوشبختانه شرکت برنتز موفق شد تا در گزینش اقتصادی ما قبول شود.

طهایی در ادامه با اشاره به سابقه شرکت هلندی برنتز افزود: شرکت برنتز یکی از شرکت های بزرگ بین‌المللی در اروپا است و انتظار ما بیشتر از آن چیزهایی است که شنیده ایم؛امیدوارم این همکاری‌های مشترک آغاز حرکتی 50 ساله باشد و از این فرصت شرکت های تجاری نیز برای مبادله انرژی ، تولید مواد اولیه و محصولات نهایی نهایت بهره مندی داشته باشند.

 وی در ادامه این نشست خطاب به مسئولان اقتصادی استان گفت: شرکت هایی که قرار دادها را امضا می کنند، به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت از امروز باید تلاش مضاعفی را داشته باشند تا هماهنگی مطلوبی برای عملی و اجرایی شدن قراردادها فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به اشتراکات کشور هلند و استان البرز مخصوصا در بخش کشاورزی گفت: همانگونه که کشور هلند برخوردار از دانشگاه قدمت دار کشاورزی(واخنینگن ) است استان البرز نیز با بیش از 100 سال گذشته نخستین دانشکده کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی امروز دانشگاه تهران را در خود پرورش داده است و همین امر نیز زمینه ساز توسعه همکاری های مشترک بین البرز و هلند خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت های هلند در زمینه کشاورزی است افزود: اگر این ارتباطات در حوزه علمی نیز بوجود بیاید سرآغاز حرکت فناورانه خواهد بود و ما نیز از این روند استقبال خواهیم کرد.

گفتنی است، در جریان سفر سرمایه گذاران کشور هلند به ایران و حضور در استان البرز، شرکت برنتز، 13 تفاهم نامه مشترک را در بخش لوازم بهداشتی و فراورده های دارویی، صنعتی، مواد غذایی، با صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی البرز به امضاء رساند.

کد خبر : ۳۴۲۱۵۱