خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر مطرح کرد

ارتقا منزلت تحصیل‌کرده‌ها در جامعه با هدف ارتقا کیفی آموزش‌وپرورش در استان بوشهر

استاندار بوشهر بر ارتقا منزلت تحصیل‌کرده‌ها در جامعه با هدف ارتقا کیفی آموزش‌وپرورش در استان بوشهر تآکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری در گردهمایی تحول و بهبود کیفیت در آموزش‌وپرورش استان بوشهر اظهار کرد: اگر افراد تحصیل‌کرده و باسواد جامعه مورد تکریم و احترام قرار بگیرند، خود جامعه مردم را مجبور خواهد کرد که به امر آموزش توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه معتقد نیستم همه مشکلات آموزش‌وپرورش در استان بوشهر مربوط به امکانات و تجهیزات است، افزود: مشکلای اصلی در زمینه کیفیت آموزش‌وپرورش، وضعیت تجهیزات و امکانات نیست هر چند این موضوع هم مهم است.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه منزلت افراد تحصیل‌کرده را در جامعه باید بالا ببریم، اضافه کرد: به منظور ارتقا کیفیت آموزش‌وپرورش باید رقابت درسی را در شهرها و روستاها ایجاد کنیم.
 
سالاری تصریح کرد: ارتقا کیفی دانشگاه در گروه ارتقا آموزش‌وپرورش و ارتقا کیفی آموزش‌وپرورش نیز در گروه کیفیت بخشی به آموزش در رده‌های پایه است.
 
وی گفت: باید از ظرفیت خیران در مسائل آموزشی و ارتقا کیفی و تحصیلی دانش‌آموزان بهره ببریم ضمن اینکه حمایت خاص از دانش‌آموزان نمونه  باید مورد توجه قرار گیرد.
 
استاندار بوشهر بر ارائه خدمات آموزشی با کیفیت در آموزش‌وپرورش تآکید کرد و گفت: ضرورت مشارکت خانواده‌ها در ارتقا کیفیت آموزش‌وپرورش را باید در بین خانواده‌ها نهادینه کنیم تا به این باور برسند که باید برای ارتقا آموزش فرزندان خود دست به کار شوند.
 
سالاری با بیان اینکه خانواده‌ها در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان مشارکت کنند، بیان داشت: شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در صورت وجود شرایط لازم، در اداره مدارس در نقاط مختلف استان نقش اساسی ایفا کنند و باید این زمینه را فراهم کنیم تا عملا در تصمیمات جایگاه داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: اگر خوب درس دادن و خوب درس خواندن معلم و دانش‌آموز موجب ارتقا منزلت آنان می‌شود باید در این بخش هزینه کنیم و در جهت ارتقا کیفیت آموزش‌وپرورش از ظرفیت موسسات آموزش خصوصی نیز بهره بگیریم.
 
استاندار بوشهر گفت: باید عشق و علاقه و انگیزه را در متولیان آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان ایجاد کرده و از ظرفیت خانواده‌ها برای ارتقا سطح کیفی آموزش‌وپرورش استفاده بیشتری ببریم.
 
سالاری اظهار کرد: اگر در استان بوشهر جامعه و افراد تحصیل‌کرده داشته باشیم شک نکنید هر صنعتی هم در استان وارد شود اولویت اول نیروی انسانی را به نیروهای بومی خواهد داد.
کد خبر : ۳۴۱۵۴۶