خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای فارس خبر داد:

دستگیری عامل اغفال تعدادی از دختران در شبکه‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۵۵۶

رئیس پلیس"فتا"ی استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با اغفال زنان و دختران از طریق ایجاد گروه‌های دوستی در شبکه‌های اجتماعی و با به دام انداختن تعدادی از کاربران از آنها اخاذی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سرهنگ "سیدموسی حسینی" در این باره گفت: چندی پیش مردی میانسال با حالتی پریشان به همراه دختر 17ساله خود به پلیس فتا مراجعه و عنوان می کند چند روزی بود که متوجه شدم دخترم آن آرامش همیشگی را ندارد به طوری که اغلب مواقع اضطراب و نگرانی از چهره او کاملا نمایان بود و به طور عجیبی سرگرم گوشی تلفن همراه خود است.

وی ادامه داد: ماجرا را از دخترم پیگیر شدم و او در شرح ماجرا گفت مدتی پیش از طریق یکی از دوستانم با این گروه آشنا شده و در آن عضو شدم، سپس با مدیر گروه که خود را پسری جوان و زیبا معرفی کرد، آشنا شدم. در ادامه با چرب زبانی و دادن وعده ازدواج عکس‌های شخصیم را برای وی ارسال کرده که متاسفانه پس از آن، پیام های تهدید آمیز و خواسته های نامربوط شروع شد.

رئیس پلیس "فتا"ی استان فارس گفت: این دختر پس از پرس و جو از اعضای دیگر گروه متوجه شده نه تنها خودش، بلکه کاربران دیگری نیز در این گروه اغفال شده اند.

سرهنگ "حسینی" ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع تیمی از اداره مبارزه با جرائم سایبری تشکیل و ماموران با اقداماتی فنی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم شدند.

وی افزود: متهم که مردی 38 ساله ساکن شیراز است، در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می‌شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و مشخص می شود وی به دلیل مشکلات روحی و روانی، اقدام به چنین عمل مجرمانه ای کرده است.

رئیس پلیس "فتا"ی استان فارس از والدین درخواست کرد با پیشرفت‌های تکنولوژی و ظهور اپلیکیشن‌های مختلف ارتباطاتی، اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه بالا برده و با ایجاد ارتباط مثبت و مفید با فرزندان خود آن ها را در این فضا تنها نگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز