خبرگزاری کار ایران

حسین توکلی:

وضعیت بهداشت و درمان در منطقه‌باقرشهر خوب نیست

نشست هم‌اندیشی ساخت بیمارستان در جنوب تهران با حضور قائم‌‌مقام وزیر بهداشت، نوبری، خیر بیمارستان‌ساز مقیم‌آلمان، شهردار و اعضای شورای اسلامی باقرشهر برگزار شد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری طرح ارتقای سطح درمانی باقرشهر گفت: از آنجایی که در باقرشهر تنها یک درمانگاه شبانه‌روزی وجود دارد و بهداشت و درمان در این منطقه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست با پیگیری‌های فراوان درصددیم با ایجاد بیمارستان و کلینیک‌شبانه‌روزی هرچه سریع‌تر شاهد ارتقای جایگاه‌سلامت در این شهر باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد تحول‌های عظیم در اجرای طرح نظام سلامت هستیم، گفت: شاخص‌های بهداشتی درمانی باقرشهر باید همگام به مقوله بهداشت و درمان و رویکرد تحول نظام سلامت برای رفاه حال شهروندان، ارتقاء یابد.

عضو شورای اسلامی باقرشهر با تأکید بر اینکه با پیگیری اعضای شورای شهر تاکنون جلسات متعددی با سازمان تأمین‌اجتماعی و مسئولان بیمارستان میلاد داشته‌ایم، افزود: در راستای ارتقای سطح بهداشت و درمان باقرشهر با سازمان تامین‌اجتماعی مذاکراتی داشته‌ایم و آمادگی کامل خود را برای واگذاری ساختمان سابق شهرداری به این سازمان اعلام داشته‌ایم تا هر چه سریع‌تر کارهای اجرایی ساخت بیمارستان آغاز شود اما مورد کم‌لطفی این سازمان قرار گرفتیم به همین منظور با مسئولان وزارت‌بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی تهران وارد مذاکره شدیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که امروز داشتیم قرار شد با همکاری وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، شهرداری و شورای‌اسلامی باقرشهر و نوبری که از خیرین بیمارستان‌ساز هستند مقدمات ارتقای سطح بهداشت و درمان باقرشهر را فراهم کنیم.

توکلی ضمن ابراز امیدواری در ارتباط با احداث بیمارستان و کلینیک شبانه‌روزی در باقرشهر، تصریح کرد: از آنجایی که با مجموعه وزارت‌بهداشت و درمان توافقات لازم در ارتباط با طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت صورت گرفته درصددیم طی یکی-دو ماه آینده این پروژه مهم را به مرحله اجرا برسانیم و در صورت قطعی‌شدن این موضوع اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان عزیز صورت می‌گیرد.

عضو شورای‌اسلامی باقرشهر در پایان تصریح کرد: ارتقای سطح بهداشت و درمان یکی از اولویت‌های اصلی دوره چهارم مدیریت‌شهری است و همه اعضای شورای‌شهر و شهردار باقرشهر با جدیت پیگیر این موضوع هستند و از پیگیری‌های جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، ایازی، قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت مردمی و همچنین اعضای شورای شهر در این راستا تشکر و قدردانی  می‌کنیم.

همچنین قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین حوزه سلامت نیز گفت: خیرینی که از ما تقاضای معرفی اولویت‌های بهداشتی و درمانی داشته باشند را به سمت نقاط محروم راهنمایی می‌کنیم که به عنوان نمونه قرار است با حضور یکی از خیرین ساکن آلمان در منطقه باقرشهر بتوانیم این مرکز درمانی را راه اندازی کنیم.

ایازی ادامه داد: نقاط محروم کشور مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی نیز در اولویت هستند که خیرین را برای راه‌اندازی مراکز بهداشتی درمانی در این مناطق نیز ترغیب می‌کنیم.

کد خبر : ۳۳۵۱۶۳