خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کارگران به افرادی رای دهند که دنباله‌روی اهداف جامعه کارگری باشند

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۶۱۸

معاون بین الملل خانه کارگر ایران پتانسیل جامعه کارگری در مجلس را موتور محرکه جامعه کارگری توصیف کرد و از کارگران خواست در انتخابات پیش رو به افرادی رای دهند که دنباله روی اهداف جامعه کارگری بوده و در جهت حل مشکلات آنها تلاش می‌کنند.

محمد حمزه ای، درحاشیه بازدید از کارخانه آلومینای جاجرم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اولویت و برنامه اصلی خانه کارگر را دفاع از حقوق کارگران برشمرد وگفت: پتانسیل جامعه کارگری در مجلس به عنوان موتور محرکه جامعه کارگری است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به انتخابات پیش رو، کارگران به این امر مهم بیشتر توجه داشته و سعی کنند از قشری دفاع کنند که از لایحه ها و طرح های جامعه کارگری مطلع بوده و در جهت منافع کارگران و اشتغال پویا تلاش کنند.

معاون بین الملل خانه کارگر از کارگران خواست به افرادی رای دهند که دنباله رو اهداف جامعه کارگری بوده و در جهت حل مشکلات آنها تلاش می کنند.

 حمزه ای به چالش های جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: عدم ایمنی کار، حقوق بنیادین، حداقل دست مزدها و نداشتن امنیت شغلی از مهمترین چالش های پیش روی جامعه کارگری هستند.

وی با اشاره به تبعات خصوصی‌سازی بر جامعه به ویژه بر روی این قشر، گفت: وقوع این امر در جهان باعث شده امنیت شغلی کارگران کمتر شده و حداقل دستمزد و بهداشت و ایمنی برای کارگران فراهم آید.

حمزه ای با اشاره به اینکه هم اکنون رغبت جهان به اتحادیه های کارگری در دنیا کمتر شده، گفت: با این وجود در کشورمان تمایل کارگران به ویژه در قشر جوانان و خانم ها به عضویت در اتحادیه های کارگری بیشتر شده است به طوری که در تهران و شهرهای بزرگ حتی تا 100 درصد افزایش عضو داشته ایم.

وی تصریح کرد: در گزارشی که در کتاب سازمان بین الملل کار در سال 2014 ارائه شده کشورهایی که به حداقل دستمزد و بهداشت و ایمنی و اشتغال پایدار توجه دارند دارای اقتصاد پویا، اشتغال پایدار و شادابی بیشتری بوده و بر عکس کشورهایی که به این امر توجه ندارند دارای اشتغال ناپایدار، اقتصاد غیرپویا و جامعه ای پر استرس هستند.

معاون بین الملل خانه کارگر ایران افزود: این در حالی است که این حداقل دستمزد برای یک کارگر که خالصانه کار می کند مناسب نیست و کفاف زندگی خانواده اش را نمی دهد.

وی متذکر شد: بر اساس پیش بینی که در کمیته دستمزد صورت گرفته و نیز آمار بانک مرکزی و نرخ تورم یک کارگر باید حداقل از بیش از دو میلیون تومان حقوق برخوردار باشد تا کفاف زندگی عادی یک خانواده چهار نفره را بدهد.

حمزه ای تصریح کرد: هر کارگر حتی اگر یک روز هم کار کند باید بیمه شود و کارفرما موظف به بیمه وی است در غیر این صورت تخلف کرده و کارگر می تواند حقوق خود را از اداره بیمه مطالبه کند.

وی اظهار داشت: در این میان هر کسی که زیر پوشش قانون کار قرار دارد باید از بیمه اجباری برخوردار شود.

معاون بین الملل خانه کارگر ایران در رابطه با تاثیر هدفمندی یارانه ها بر کارگران نیز اظهار داشت: ما از همان ابتدا با این مسئله مخالف بوده ایم چرا که معتقدیم این امر ضربه مهلکی به اشتغال و تولید در جامعه وارد می آورد و فقیر را فقیرتر و دولت را زمین گیر می کند ولی با این وجود این طرح در مجلس به تصویب رسید.

انتهای پیام/
فاطمه برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز