خبرگزاری کار ایران

مرکزتحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویر برداری مولکولی بوشهر به بهره‌برداری رسید

بخش قابل توجهی از مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان است که با سعی تلاش این مجموعه تلاشکر در دوساله گذشت بخشی از آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری در آیین بهره‌برداری از مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویر برداری مولکولی بوشهر ضمن تقدیر از جامعه پزشکی و فعالان بخش بهداشت و درمان استان به دلیل فعالیت اثر بخش در حوزه سلامت اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان است که با سعی تلاش این مجموعه تلاشکر در دوساله گذشت بخشی از آن محقق شده است.

وی با اشاره به توسعه زیرساختهای بهداشت عمومی و سلامت در استان در مدت کوتاه دوسال گذشته افزود: توسعه تختهای بیمارستانی و توسعه درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی در استان بوشهر در دوسال گذشته نشان از همت مجموعه پرتلاش بهداشت،درمان وعلوم پزشکی دارد که انتظار می‌رود در قالب طرح تحول نظام سلامت استاندارد‌ها در این بخش ارتقاء و بهبود یابد.

استاندار بوشهر توسعه شاخص بهداشت عمومی و نظام سلامت در شهرها و روستاهای استان را به صورت متوازن و همزمان در کنار توسعه سایر بخش‌ها ضروری دانست و گفت: تکیل بخش های درمانی بسیار ضروری به نظر می‌رسد به همین منظور تا 5 سال آینده تعداد تخت‌های مرکز درمانی بوشهر باید به 800 تخت برسد.

وی از احداث و راه‌اندازی بیمارستان 160 تختی در کنار بیمارستان موجود به عنوان یک مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی خبر داد و تصریح کرد: در مراکزی که جمعیت بیشتری داریم باید فعالیتهای پزشکی و درمانی توسعه یابد که برای رسیدن به این هدف مهم راه اندازی یک مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کنار این مجموعه درمانی ضروری به نظر می‌رسد.

سالاری با اشاره به استقرار صنایع مختلف نفت و گاز م توسعه مجموعه نیروگاه اتمی بوشهر در سالهای آتی تصریح کرد: راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای مجهز به تکنولوژی روز پزشکی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف در استان بوشهر ضروری است.

وی با تاکید برمطابات مردم استان در زمینه راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای و مجموعه تخصصی و فوق تخصصی درمانی بوشهر افزود: راه اندازی این مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی و اورژانس هسته‌ای مجموعا با 500 تخت در دستور کار است که تا بهره برداری کامل از ان بصورت جدی در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی پیگیری خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی در استان بوشهر راه اندازی مراکز درمانی با تکنولوژی هسته‌ای و پرتودرمانی را در کنار این محموعه درمانی ضروری دانست وبیان کرد: دست آوردهای علمی و پژوهشی جوانان متخصص و نخبگان این استان در زمینه پژشکی هسته‌ای نشان از توانمندی سرمایه‌های اجتماعی و منابع انسانی استان است که مایه مباهات هستند.

وی توسعه مرکز تشخیص و درمان بیماری با استفاده از تکنولوژی هسته‌ای را یکی از ظرفیت‌های استان برای توسعه صنعت توریسم برشمرد و تصریح کرد: دنبال این هستیم که سعی شود مردم برای درمان به سایر استان‌ها مراجعه نکنند و اگر هم مراجعه ای صورت می‌گیرد مراجعه معکوس از سایر استانها باری مواردی اتفاق بیافتد.

سالاری بر توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان استان در قالب طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و افزود: با ظرفیت‌هایی که در زمینه پزشکی هسته‌ای در بوشهر وجود دارد، لازم است توریسم پزشکی راه اندازی شده و توسعه یابد.

وی بر راه اندازی بخش آنکولوژی و بیماری‌های خونی برای اطفال با توجه به عدم وجود این بخش درمانی در استان تاکید کرد و گفت: با آموزش‌های غیرتخصصی و مهارت‌های حرفه‌ای و رفتاری در استان می‌توان به خوبی از امکانات موجود حداکثر استفاده را برد و بهره وری را ضمن توسعه امکانات به صورت همزمان ارتقاء داد.

استاندار بوشهر ضمن تقدیراز فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دکتر اسدی به عنوان پژوهشگر برتر و جوان ایرانی که علیرغم دعوت سایر کشورها  ترجیح داده‌ در بوشهر به فعالیت بپردازد گفت: جوانان و نخبگان سرمایه های اجتماعی و مهمترین منابع کشور هستند که دولت تمام قد از انها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه بهداشت،درمان و نظام سلامت گفت: بخش‌هایی که توجیه اقتصادی ندارد ولی برای جامعه حیاتی و ضروری است با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت مورد توجه و تاکید قرار دارد.

سالاری تاکید کرد: دولت هر طرحی در حوزه سلامت که بخش خصوصی تمایل به اجرای آن دارد را با حمایت خود دارای توجیه اقتصادی خواهد کرد.

کد خبر : ۳۳۲۵۷۶