خبرگزاری کار ایران

با همکاری سمن بهین شهر من

طرح پشت بام سبز در بوشهر اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۲۶۰

شانزدهمین جلسه خوانش زیست‌محیطی بوشهر با عنوان محیط زیست شهری، در محل دبیرخانه تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با همکاری کانون «بهین‌شهر من» برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست کوروش زنگوئی مسئول شاخه سلامت و محیط زیست سمن «بهین‌شهر من»، با ارائه مباحثی پیرامون انواع محیط زیست و لزوم توجه به محیط زیست شهری، مدیریت صحیح انواع پسماندها و زباله‌های شهری، گفت: در بوشهر علاوه بر لزوم توجه به حفظ و پاکیزه نگه‌داشتن محیط زیست شهری، مسئله آلودگی دریا و بررسی میزان مواد آلاینده وارد‌ شده از طریق فاضلاب به این منبع حیاتی بسیار حائز اهمیت است.

وی با برشمردن انواع فاضلاب‌های شهری ادامه داد: این نوع فاضلاب‌ها شامل انواع فضولات خانگی، شهری و زباله‌های مایع صنعتی بوده و از طریق لوله به محیط زیست و نیز به دریا وارد می‌شوند. متاسفانه در بوشهر، سالیان سال است که شاهد دفع نامناسب فاضلاب شهری در دریا هستیم که پیامدهای منفی آن مستقیما متوجه خودمان می‌شود.

وی همچنین توجه به فضای سبز شهری را یکی از راه‌های بهبود شرایط زیستی، زیستگاهی و رفاهی شهروندان عنوان کرد و گفت: امروزه مفهوم شهرها بدون در نظر گرفتن فضای سبز مناسب و موثر، قابل تصور نیست. زیرا با وجود آلاینده‌های مختلفی که از راه‌های گوناگون وارد محیط زیست شهری می‌شوند، فضاهای سبز می‌توانند هم به ایجاد زیبایی بصری و هم پالایش هوا و محیط کمک کنند. در همین راستا طرح «پشت بام سبز» از سوی کانون بهین شهر من مطرح شده که امیدواریم با همکاری اداره محیط زیست و نهادهای ذیربط آنرا اجرایی کنیم.

در ادامه این نشست، مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در نظر‌نگرفتن ظرفیت اکولوژیکی محیط زیست را یکی از مهم‌ترین عوامل تخریب محیط زیست عنوان کرده و گفت: در اکثر مناطق دنیا، شهرک‌های صنعتی بر اساس الگو و ظرفیت‌های زیست محیطی شکل می‌گیرند تا تاثیرات مخرب کمتری بر محیط زیست داشته باشند. متاسفانه ما در اینجا شاهد هستیم که مراکز صنعتی بدون در نظرگرفتن استانداردهای زیست محیطی ساخته می‌شوند. بر این اساس اگر اثراتی که بشر بر محیط زیست می‌گذارد، بیش از ظرفیت اکولوژیکی آن باشد، مشکلات عدیده‌ایی را متوجه منابع طبیعی و زیستی خود کرده است.

حسین دلشب همچنین تاکید کرد: باید بتوانیم فضاهای عمومی را به‌صورتی که گروه‌های اجتماعی انتظار دارند فراهم کنیم تا عموم جامعه به این فضاها احساس تعلق داشته باشند و آنها را متعلق به‌خود بدانند. در این صورت است که در حفظ و نگهداری محیط زیست پیرامون خود تلاش می‌کنند.

وی افزود: در این ارتباط، برای رسیدن به نتیجه دلخواه، گروه‌های فعال زیست محیطی و مدنی باید به‌صورت تخصصی با همکاری نهاد‎های مربوط، وارد عمل بشوند و راهکار بدهند.

لازم به یادآوری است در پایان این نشست، طرح پشت بام سبز که از سوی «سمن بهین‌شهر من» مطرح شده بود، مورد توجه و جهت پی‌گیری در دستور کار قرار گرفت.

همچنین کنترل میزان آلایندگی فاضلاب‌های ورودی به دریا و طرح آموزش و تفکیک زباله‌ها از منازل از جمله مباحثی بود که در پایان این نشست درباره آن‌ها با مسئولان اداره محیط زیست و فعالان محیط زیستی جهت پیگیری، گفتگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز