خبرگزاری کار ایران

مسئول دارالقرآن خانه کارگر در گفت‌‎و‌گو با ایلنا:

3000 مرکز مهد و پیش دبستانی در کشور راه‌اندازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۲۰۵

مسئول شعب دارالقرآن خانه کارگر سراسر کشور گفت: با هدف حمایت از جامعه کارگری، ۳۰۰۰ مهد کودک و پیش دبستانی قرآنی در ۵ سال آینده در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد.

سلطانی مسئول شعب دارالقرآن خانه کارگر سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از لامرد از اجرایی شدن تفاهم نامه  آموزش و پرورش و خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: در فاز اول، دارالقرآن خانه کارگر 22 مهد و پیش دبستانی را در ارومیه، مشهد، قائمشهر، گلپایگان راه اندازی کرد و در فاز دوم در نظر دارد تا مراکزی را در شهرستان های بروجرد، خرم آباد، اهواز ، لامرد و مُهر، لار، شیراز و...راه‌اندازی کند.

وی در بازدید از شعبه دارالقرآن خانه کارگر لامرد و مُهر اظهار کرد: باتوجه به اینکه هنوز نیمی از نوآموزان در خانه هستند و در مراکز پیش دبستانی حضور پیدا نکرده اند نیز هدف ما جذب آن‌هاست.

سلطانی ادامه داد: شهریه را متناسب با قشر کارگر در نظر گرفته ایم و علاوه بر اعضای خانه کارگر نیز اقشار کم درآمد و عموم مردم هم می توانند از این مراکز و آموزش‌ها با بهترین کیفیت استفاده کنند.

آموزش 700 نفر مربی قرآنی کودکان در سطح کشور

مسئول شعب درالقرآن خانه کارگر کشور درباره تربیت مربی قرآنی کودکان در سطح کشور گفت: 700 نفر را از سال قبل در زمینه تربیت مربی قرآنی کودکان آموزش داده ایم.

وی ادامه داد: اکنون از میان 63 خانه کارگر در کشور نیز 40 شعبه فعال دارالقرآن خانه کارگر در سراسر کشور داریم که این مراکز آموزش های قرآنی را با کلاس‌های حضوری و غیرحضوری و آموزش های تربیت مربی آغاز کرده اند و آموزش غیرحضوری را در  آینده‌‌ای نزدیک به تمامی شعب واگذار خواهیم کرد و دانش پژوهان قرآنی بدون اینکه سرما و گرما را احساس کند و در شرایطی که در خانه و محل کار هستند نیز می توانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

مسئول شعب دارالقرآن خانه کارگر در بازدید از شعبه دارالقرآن خانه کارگر لامرد و مُهر گفت: با توجه به اینکه این منطقه از شهرستان‌های بزرگ صنعتی و کارگری است و همچنین با توجه به اعضایی که خانه کارگر لامرد و مهر دارد نیز شعبه دارالقرآن خانه کارگر لامرد و مهر می تواند یکی از مراکز موفق در کشور باشد.

وی ادامه داد: گام اول در بحث توسعه دارالقرآن های سراسر کشور را  در ایجاد مراکز پیش دبستانی برنامه ریزی کرده‌ایم و خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران پیرو تفاهم نامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده در نظر دارد تا با هدف حمایت از جامعه کارگری، ۳۰۰۰ مهد کودک و پیش دبستانی قرآنی را در ۵ سال آینده در سراسر کشور راه اندازی کند.

این مسئول قرآنی افزود: دارالقرآن خانه کارگر طی برنامه ریزی انجام شده در نظر دارد تا مدیریت این مراکز را طی فراخوانی به قرآن آموزان دارالقرآن خانه کارگر که شرایط لازم را برای اداره این مهد‌ها دارند واگذار نماید که پیرو این فراخوان افراد متقاضی باید در آزمون کتبی شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن در آزمون با این افراد مصاحبه تخصصی صورت گرفته و در ‌‌نهایت در صورت قبولی در هر دو آزمون پس از دریافت ضمانت‌های لازم مدیریت این مراکز به آن‌ها سپرده خواهد شد.

مسئول شعب دارالقرآن خانه کارگر تصریح کرد: با توجه به اینکه این مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها قرار است با رویکرد قرآنی اداره شوند، فعالیت ایجاد و راه‌اندازی آن‌ها به عهده دارالقرآن خانه کارگر گذاشته شده است.

سلطانی، اضافه کرد: ما آموزش تربیت مربی قرآنی کودکان را انجام می دهیم چرا که این 3000 مرکز نیاز به مربی و مدیر دارند و با این کار نیروها را آموزش می‌دهیم و با راه اندازی شعب از همین نیروهایی که آموزش دیده اند، استفاده کرده و با این کار نیز اشتغال‌زایی خوبی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز