خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار گیلان انجام شد؛

توزیع 118 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی در روستاهای گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۴۱۰

با حضور استاندار گیلان 118 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی در روستاهای این استان توزیع شد.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدعلی نجفی در مراسم توزیع این ماشین آلات در مرکز مدیریت بحران استانداری گیلان در رشت، اظهار داشت: برای خرید این ماشین آلات در بخش‌های حمل زباله، بیل بکو، مینی لودر، کمپرسی و آتش نشانی 72 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و دهیاری‌های استان هزینه شده است.

وی گفت : در چند روز آینده نیز به منظور تقویت و جایگزینی ماشین آلات مستعمل، 50 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین نیز در روستاهای استان توزیع می‌شود.

نجفی با اشاره به عمر بالای ماشین آلات دستگاه های اجرایی، عنوان کرد : پس از بحران برف سال 93 یکی از موارد مهمی که برای آمادگی در مقابله با بحران‌ها و بلایای طبیعی مد نظر قرار گرفت نوسازی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین استان بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان داشت: از نظر تعداد ماشین آلات نسبت به سال 91 رشد 250 درصدی داشتیم.

وی همچنین بر لزوم آمادگی برای مقابله با بحران و حوادث زمستان نیز تأکید و خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان گیلان برای بحران همیشه آمادگی دارد و علیرغم اینکه نیازها فراتر از اینهاست اما براساس منابع موجود در حال آماده سازی نیازمندیها هستیم.

نجفی با بیان اینکه توزیع این ماشین آلات با هدف افزایش خدمت رسانی به روستاها انجام می‌پذیرد افزود: اهمیت خدمت رسانی به روستاها و بازسازی آن یکی از مباحثی بود که در دولت یازدهم با جدیت پیگیری می شود.

استاندار گیلان بر ضرورت حفظ محیط زیست در روستاها و شهرها تأکید کرد و گفت: از 118 دستگاه توزیع شده ،80دستگاه مربوط به ماشینهای حمل زباله است.

وی توسعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در بین شهروندان را ضروری دانست و تصریح کرد: شهرداران مکلف هستند تا پایان سال جاری تفکیک زباله را به پایان برسانند تا این زباله ها به مصرف کمپوست برسند.                                                    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز