خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان مطرح کرد؛

آمادگی مجلس برای کنترل شیوع آنفلوانزا در مرزهای شرقی

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۳۲۷

نماینده مردم کرمان در مجلس از دستور ویژه رئیس مجلس برای پیگیری علت شیوع آنفلوانزا در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس در گفتگویی، ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت مالی و پشتیبانی از کنترل شیوع بیماری آنفلوانزا در کرمان افزود: اگر فرایند کنترل و درمان بیماری نیاز به اعتبار خاصی داشته باشد، قاعدتاً مجلس شورای اسلامی به موضوع ورود پیدا می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که وظیفه مجلس در زمان شیوع یک بیماری منطقه‌ای چیست؟ اظهار کرد: در این شرایط مجلس شورای اسلامی علاوه بر تخصیص اعتبار و تذکر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور می تواند درخواست کارگروه تخصصی و پزشکی را جهت بررسی دقیق موضوع ارائه دهد.

دکتر پورابراهیمی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی در رسیدگی ویژه به کنترل آنفلوانزا در استان کرمان ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور باید سریعاً تمهیدات لازم و پیشگیرانه ای را جهت جلوگیری از تعداد تلفات احتمالی در آینده اتخاذ کند.

وی درباره شیوع ویروس آنفلوانزا از مرزهای شرقی گفت: افراد و اتباع خارجی به محض ورود به کشور باید مورد تست و آزمایش قرار گیرند تا بدینوسیله افراد مبتلا به آنفلوانزا شناسایی شوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پایان این برنامه رادیویی اظهار کرد: مدیریت اتباع خارجی قطعاً از عوامل اثرگزار در کنترل بیماری است و مجلس این آمادگی را دارد که در صورت نیاز، مصوبه ای را مبنی بر کنترل و نظارت بر ورود اتباع خارجی از مرزها تصویب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز