خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین:

عامل قتل فجیع بوئین زهرا قصاص شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۲۶۵

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین از اجرای حکم قصاص نفس یک تبعه افغان خبرداد که با ضربات متعدد چاقو، ضربه میله به سر و بریدن گردن یک زن و شوهر را به قتل رسانده بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزودت: ساعت 19 روز چهاردهم اردیبهشت ماه سال 89 کارگر یک باغ در امیرآبادنو بویین زهرا در تماس با پلیس از وقوع جنایت قتل خبرداد.

وی ادامه داد: تیم انتظامی و کشیک قضایی در بررسی‌های دریافتند که این باغ متعلق به فردی به نام ذین العابدین(سیروس) ارونقی، مأموران در بازرسی از این باغ با جسد خونین صاحب باغ و کیاندخت آذرآبادکان همسر وی روبرو شدند که به طرز فجیعی به قتل رسیده بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اضافه کرد: تحقیقات ضابطان قضایی گویای این مطلب بود که چند تن از کارگران افغانی قدیمی این باغ، ساعتی پیش در باغ بوده اند. همچنین مشخص شد این افراد خودروی مقتولین را نیز با خود برده اند.

وی افزود: پیگیری و بررسی های لازم برای دستگیری متهمان آغاز شد که در نهایت با اقدامات شناسایی و ردیابی متهمان، داد محمد و بسم ا...، نظرمحمد و نجیب در استان سمنان دستگیر شدند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: متهم ردیف اول در اظهارت خود اقرار کرد که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز وارد خاک ایران شده و در شرکت کشت و صنعت اورنقی مشغول کار بوده است و در روز حادثه به صورت عنف وارد منزل ویلایی مقتول شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اضافه کرد: متهم اقرار کرد که در شب حادثه از دیوار وارد باغ شده و همدستش درب باغ را زد و وقتی مقتول برای باز کردن درب می آید، متهم او را از پشت گرفته و به داخل ویلا می برد.

وی تصریح کرد: مقتول حساب مالی متهم ریدف اول را تسویه می کند ولی متهم پس از دریافت تمامی دارایی موجود مقتول به مبلغ سه میلیون و 700 هزار ریال، دست ها و دهان مقتول را می بندد و در حالی که از همدستش می خواهد از این کار فیلمبرداری کند، با میله ای آهنی بر سر مقتول زده و او را به حمام می برد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: متهم در حمام با چاقو دو ضربه به سینه مقتول زده و پس از بستن درب حمام به بیرون می آید و در داخل ویلا به سر همسر مقتول نیز با همان میله ضربه ای وارد می کند به طوری که خون از بینی مقتوله خارج می شود.

وی توضیح داد: متهم اقرار کرد که در این هنگام وقتی صدای خرخر مقتول را از حمام می شنود با کمال سنگدلی به حمام رفته و چند ضربه چاقو به مقتول می زند و گردنش را می برّد و در ادامه با خودوری هیوندای مقتوله به سمت هشتگرد می روند و در ادامه خودرو را در همانجا پارک کرده و برای خروج از کشور به سمت تهران و سپس مرزهای شرقی حرکت می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: در بازرسی از وسایل شخصی داد محمد سه تیغه چاقو و وسایل شخصی مورد سرقت مرحومان کشف گردید.

وی اعلام کرد: پس از تکمیل پرونده کیفرخواست متهمان صادر شد و پرونده برای بررسی در اختیار شعبه دوم کیفری استان قرار گرفت که متهم و وکیل مدافع وی به دفاع پرداختند ولی از آنجا که اظهارات آنها با شواهد و اسناد به دست آمده مطابقت نداشت، دادگاه رأی به محکومیت متهم ریدف اول صادر کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تأکید کرد: رأی صادره توسط  شعبه 16دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت حکم دادگاه مبنی بر دو بار قصاص نفس متهم مورد تأیید قرار گرفت و اجرای آن نیز از سوی ریاست محترم قوه قضائیه مورد موافقت قرار گرفت.

وی تأکید کرد: اجرای حکم قصاص دستور الهی است و در چنین پرونده هایی که سنگدلی و قصاوت قلب موج می زند، قطع یقین اجرای حکم شرعی قصاص در چنین پرونده هایی نیز تأثیر بسزایی در ایجاد فضای آرامش در جامعه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین یادآورشد: اقشار مختلف جامعه حق زندگی آرام دارند و کسی حق ندارد مانع از آرامش دیگران شود چراکه در این صورت با شدت عمل دستگاه های تأمین کننده امنیت مواجه خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: رأی دادگاه سحرگاه امروز در زندان مرکزی قزوین اجرا و متهم به دار مجازات آویخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز